חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"המצב בעוטף עזה מזכיר את הימים לפני צוק איתן", צה"ל נערך לעימות

מאז הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהכיר בירושלים כבירת ישראל, הפלגים ברצועת עזה זועמים ומחפשים לנצל את ההזדמנות כדי להצית את האזור. חמאס שמאוכזב אף הוא מהחלטתו של טראפ לא ממהר לשתף פעולה עם הפלגים בעזה כי הוא מבין מה יהיו ההשלכות לעימות נוסף מול ישראל, אך למרות זאת אינו שולל את האפשרות על הסף.

בחודש האחרון נורו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ואחת מהרקטות אף פגעה במבנה בשדרות אך למרבה המזל לא היו נפגעים בגוף. חמאס מנסה כל הזמן למנוע מארגונים אחרים ברצועה לבצע ירי לעבר ישראל וזאת מאחר שהוא מודע כי מבחינת ישראל, האחריות לכל מה שקורה מוטלת עליו בלעדית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישיבת קבינט שהתקיימה בתחילת השבוע ציינו בכירים במערכת הביטחון כי על פי הערכת המצב "רצף האירועים האחרונים שהתרחשו מזכירים את אותם הימים שלפני מבצע צוק איתן". הבכירים ציינו כי המצב בעזה נפיץ מאוד ועלול מהר מאוד להתדרדר לעימות צבאי עם ישראל, זאת על אף שבחמאס לא מעוניינים כרגע בלחימה. באותה נשימה אמרו הבכירים כי גם בימים שקדמו למבצע צוק איתן נשמעה אותה אמירה כי "חמאס אינו מעוניין בלחימה עם ישראל" ובכל זאת גררו את ישראל למלחמה.

יש לציין כי המצב הקשה ברצועת עזה הולך וגובר עם אחוזי אבטלה שגדלים בכל חודש, קריסת מערכות הביוב והמים וזרימת החשמל המוגבלת למספר שעות בלבד ביום ואי תשלום המשכורות לפקידים, הסכם הפיוס בין פתח לחמאס שלא ממש תופס בשטח ובחודש האחרון גם הצהרתו של טראמפ בהכרה של ירושלים כבירת ישראל.

לכל מכלול הבעיות שמנינו מצטרפות פעולות צה"ל לנטרול המנהרות, מה שנחשב לנכס האסטרטגי של חמאס שאט אט הוא מאבד. למעשה כל הדברים יחד ועם לחץ מצד ארגונים אחרים ותושבי הרצועה עלולים להביא את חמאס לסף יאוש ותסכול שיניע את חמאס לפתוח בלחימה נוספת מול ישראל.

בצה"ל כאמור מבינים את המצב ונערכים לכל תרחיש. כוחות גדולים עורכים החל משעות הבוקר מספר תרגילים צבאיים באזור שדרות וצאלים, באחד התרגילים אף הוקם שטח לחימה המדמה את דרום רצועה עזה.

צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button