חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד אזרח ישראלי ושני אזרחים זרים בגין ייבוא סם מסוכן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד אזרחית ארה"ב אליסון מקרגור, אזרח קולומביה אקונצא ברירה היירו קול ואזרח ישראל דרור בלאו בגין יבוא סם מסוכן והחזקת סם מסוכן שלא לצריכת עצמית.

על פי כתב האישום, במהלך חודש ספטמבר 2017 נפגשו הנאשמים בקולומביה, שם החליטו מקרגור ובלאו לייבא לישראל את הסם דימתילטריפטאמין, הידוע גם בשם די.אם.טי, שהינו סם מסוכן לפי פקודת הסמים המסוכנים, השייך לקבוצת הסמים ההזייתיים הנקראים  טריפטאמינים. הנאשמים תכננו, יחד עם היירו קול, לייבא את הסם המסוכן בתמיסה באמצעות שליחתו בדואר לישראל.

במסגרת הוצאת התוכנית אל הפועל, החל מתאריך 14.11.17 לערך או סמוך לכך, ועל פני מספר ימים, השתתפו הנאשמים 1 ו-2, יחד עם אחרים בקולומביה, בהכנת תמיסה המכילה את הסם המסוכן במטרה לייבא אותו לישראל. לאחר סיום הכנתו, הכניסה מקרגור את תכולת התמיסה שמכילה את הסם המסוכן, במשקל נטו של 6994.47 גרם לחמישה בקבוקים, ועליהם הדביקה תווית עליה רשום "חומר לחיטוי עורות", לשם הטעיית הרשויות ביחס לתכולת הבקבוקים. לאחר מכן, נשלחה החבילה מקולומביה לישראל דרך חברת שליחויות, תוך שהנאשמים מצהירים בכזב כי הבקבוקים מכילים חומרי ניקוי בפני החברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום 06/12/2017, הגיעה החבילה לישראל, ולאחר יומיים הנחה בלאו את אמו, אשר לא הייתה מודעת לתוכן החבילה, לאסוף עבורו את החבילה מסניף חברת המשלוחים בירושלים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תמונת ארכיון

Back to top button