מבזקיםפוליטי / מדיני

בקרוב: יוקם מרכז תמיכה ראשון מסוגו להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

במסגרת תכנית אסטרטגית לפיתוח הנגב שאושרה הבוקר (ראשון) בממשלה, משרד העבודה והרווחה יקים בחודשים הקרובים מרכז תמיכה ראשון מסוגו להורים לילדים עם צרכים מיוחדים בצמתים שונים במהלך חייהם מינקות, דרך הכניסה למערכת החינוך ועד יציאה לבגרות, בהשקעה של 2 מיליון ש"ח. בין שירותי המרכז, יופעל קו חם להורים למענה ראשוני ואוזן קשבת, תוקם תכנית "הורים מלווים הורים" שתחבר הורים במצב דומה למתן תמיכה ועצות, וכן יוקמו קבוצות לצורך הכוונה והדרכה שיונחו על ידי עובד סוציאלי. ההורים יזכו לסיוע במיצוי זכויות, הכוונה לגורמים מטפלים בקהילה וליווי אקטיבי בגידול ילדים עם צרכים מיוחדים לשילובם המיטבי בחברה.

עוד במסגרת החלטת הממשלה, המשרד ירחיב מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות בהשקעה של 5 מיליון ₪ במהלך השנים 2017-2019, זאת במטרה להעניק שרות לאוכלוסיות נוספות ולהרחיב ולהעמיק את הקשרים הכלכליים עם המגזר העסקי באזור, תוך הגדלת מספר המועסקים בקרב אנשים עם מוגבלות. המרכז צפוי לתת מענה לכ-50 אנשים עם מוגבלויות לפחות, החיים כיום באזור ללא מענה תעסוקתי.

במרכז החדש, יועסקו אנשי מקצוע מתחום השיקום: עו"ס ומרפא בעיסוק, אנשי ייצור ותעשייה וניהול, שיסייעו לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות להשתתף בשוק העבודה ולקבל שירותי תעסוקה מוגנת במטרה לשקמם ולקדם את מסוגלותם התעסוקתית. ביניהם: פיתוח תחומי מיומנויות רכות, הקניית הרגלי עבודה והכרת סביבת ועולם העבודה. המפעל יהווה ספק משנה לחברות עסקיות ובמקביל יפעיל קווי ייצור עצמאיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקמת המרכזים החדשים מתווספת למגוון פעילויות משרד העבודה והרווחה להבטחת שילוב אנשים עם מוגבלות בתחומי תעסוקה, דיור, קהילה וחברה משרד העבודה והרווחה מפעיל ברחבי הארץ כ-200 מפעלים מקדמי תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שונות כגון: מוגבלות שכלית התפתחותית, נכויות פיזיות, לקויות חושיות בראייה ושמיעה, לקויות תקשורת על הרצף האוטיסטי ועוד, ונותן מענה לכ-8,500 אנשים בתעסוקה מוגנת ובסה"כ 13,000 אנשים בהשקעה כוללת של כ-225 מיליון ₪ בתעסוקה. השירותים הניתנים הם הכנה לחיי עבודה, ליווי עובדים במהלך עבודתם בשוק הפתוח, שותפות עם המגזר העסקי בהעסקת אנשים עם מוגבלות ועוד. המרכז החדש יוקם כחלק מתכנית פיתוח הנגב במטרה לייצר שירותים נרחבים אשר עונים על צרכי האוכלוסייה באזור בנוגע לפיתוח אישי של אנשים עם צרכים מיוחדים ושילובם בחברה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "הורים לתינוק עם צרכים מיוחדים עוברים תהליך הסתגלות מורכב ולכן החלטנו להקים מרכז ייעודי שילווה אותם ויעניק להם תמיכה מהרגע הראשון".

אילוסטרציה | קרדיט: pixabay.com

Back to top button