חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

"לפרק" את טל קורקוס: כתב אישום נגד ניבי זגורי ומיכאל מור

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד ניבי זגורי, אריק איטל, מיכאל מור, אליושה בן שלום ושמעון שרביט בגין מעורבותם בשני מקרי רצח של עד המדינה טל קורקוס ושל אלישע סבח ז"ל שארעו בשנה האחרונה. כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו עבירות: רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד סיגל דהן-הירש ועו"ד ראמי אלמכאוי, מפרט את השתלשלות העניינים והמניעים אשר הובילו לשני מקרי הרצח המתוארים בכתב האישום ומפרטים את העבירות הנלוות שבוצעו ע"י המעורבים במטרה להוצאת מעשי הרצח לפועל ולאחריהם.

כזכור, ניבי זגורי הועמד לדין בשנת 2007 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין מסכת עבירות חמורות. עיקר הראיות בפרשיה זו נסמכו על עדותו של עד המדינה טל קורקוס ז"ל אשר היה יד ימינו של ניבי זגורי, והעיד נגדו. בגין תיק זה נשפט ניבי זגורי לשבע שנות מאסר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך השנים 2011-2012 הורשע אדם איטל, אחיו של הנאשם אריק איטל, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בשני הליכים נפרדים בגין שני מקרי רצח כפול שביצע ועבירות נלוות ונדון לארבעה מאסרי עולם.

אלישע סבח ז"ל היה עד תביעה באחד התיקים שהתנהלו נגד אדם איטל, והיה זה שהוביל לפענוח אחד ממקרי הרצח הכפול שיוחסו לו, בכך שיידע את המשטרה על עד שהיה עד ראיה לאירוע הרצח הכפול, דבר שהוביל לבסוף להרשעתו של אדם איטל.

ל', בתו של אלישע סבח ז"ל , שמשה אף היא עדת תביעה כנגד אדם איטל בשני ההליכים שהתנהלו נגדו.

בין ניבי זגורי לאחים אדם ואריק איטל היכרות רבת שנים, כאשר בין ניבי לאדם התקיימו במהלך השנים קשרים עברייניים על רקע פעילותם הפלילית המשותפת.

בין ניבי זגורי למיכאל מור היה קיים קשר במהלך השנים, בין היתר, במסגרת הפשיעה המאורגנת.

לעד המדינה א"א היכרות רבת שנים עם מיכאל מור ואת ניבי זגורי הכיר עד המדינה במהלך מאסרו של ניבי זגורי.

רצח אלישע סבח ז"ל

לאחר שחרורו של ניבי זגורי מהמאסר אותו ריצה, גמלה בליבו ההחלטה לגרום למותם של העדים, אלישע סבח, טל קורקוס ולירז תשובה, אשר ראה בהם אחראים להעמדתו ולהעמדת אדם איטל לדין.

בעקבות האמור לעיל, בסמוך לפני תאריך 6.4.17, קשרו ניבי זגורי ואריק איטל קשר לגרום למותו של אלישע סבח. במסגרת הקשר פנה ניבי זגורי לעד המדינה וביקש ממנו להיפגש עם אריק איטל. במהלך המפגש ביקש אריק איטל מעד המדינה להצטרף לקשר בינו לבין ניבי זגורי ולסייע להם לגרום למותו של אלישע, וזאת כנקמה על עדותו ועדותה של לירז בבית המשפט נגד אדם איטל. במעמד זה קיימו השניים שיחת וידאו באמצעות אפליקציית "WhatsApp עם ניבי זגורי ולאחריה הסכים עד המדינה להצטרף לקשר.

במסגרת הקשר אספו אריק איטל ועד המדינה מידע אודות תנועותיו של אלישע סבח, ובחנו דרכי גישה למקומות בהם שהה אלישע ודרכי ומילוט מהם לאחר הרצח.

בשני מקרים שונים אשר קדמו לאירוע הרצח, ניסו אריק איטל ועד המדינה לרצוח את אלישע, אם בירי לעברו ואם בהטמנת מטען ברכבו (אשר לא התפוצץ בסופו של דבר), אולם כמפורט בכתב האישום, שני הניסיונות לא צלחו.

בתאריך 6/4/2017, לאחר תכנון מוקדם בין אריק איטל ועד המדינה, הרכיב אריק על רכבו לוחית זיהוי הנושאת מס' רישוי שונה, נטל אקדח הטעון בתחמושת ואסף את עד המדינה בדרכו לנתניה.

בסמוך לשעה 21:30, הגיעו אריק ועד המדינה אל נתניה והחנו את הרכב בסמוך לבית העסק של אלישע. מיד לאחר מכן, דרך אריק את האקדח, חבש על ראשו כובע קפוצ'ון, עטה על פניו "חם צוואר", לבש על ידיו כפפות, יצא מהרכב וצעד במהירות לעבר העסק של אלישע. באותה העת עמד אלישע בסמוך לדלפק המכירה החיצוני. אריק התקרב אל מקום העסק, שלף את האקדח וירה מטווח קצר לעבר פלג גופו העליון וראשו של אלישע 5 יריות, אשר גרמו למותו של אלישע.

מיד לאחר מכן שב אריק בריצה לרכב והוא ועד המדינה נמלטו מהמקום במהירות.

בדרכו, בסמוך להרצליה, הטמין אריק את האקדח בו השתמש בתוך גרב מתחת לגשר וינגייט, ומיד לאחר מכן, החליף את הבגדים שלבש בעת ביצוע הרצח והשליכם יחד עם לוחית הזיהוי המשוכפלת לפח שכונתי.

לאחר הרצח, חייג עד המדינה אל ניבי זגורי בשיחת וידאו וסימן לו כי הם ביצעו את הקשר על פי בקשתו של ניבי. ניבי הביע סיפוק מהעניין ובהמשך שלח ניבי לעד המדינה גם כתבות אודות הרצח.

רצח טל קורקוס ז"ל

בתאריך 23.4.17, זמן קצר לאחר הרצח של אלישע, טס אריק לתאילנד בכדי להיפגש עם ניבי שם. במהלך השהות קשרו השניים קשר להמשיך ולפעול בכדי לגרום למותם של טל קורקוס ול'. במסגרת הקשר, הורה ניבי לאריק "לפרק" (להמית) את טל קורקוס ול' ביחד עם עד המדינה, ולנהל מו"מ מול רשויות האכיפה בנוגע לשחרור גופתה של ל' תמורת שחרורו של אדם איטל מהכלא.

לאחר שובו של אריק מתאילנד, נפגשו אריק ועד המדינה ובמהלך המפגש הסביר אריק לעד המדינה אודות תכנית הקשר כפי שהורה ניבי, והוסיף ש"חייבים לשמח את החבר [ניבי] ברצח של טל קורקוס". במעמד זה, הצטרף עד המדינה לקשר שבין ניבי ואריק לגרום למותם של ל' וטל קורקוס.

במסגרת הקשר יזם ניבי התקשרות בין חברו מוטי אלמקייס, שהינו גיסו של טל קורקוס, ובין עד המדינה, זאת על מנת שמוטי יספק לעד המדינה מידע על מקום מגוריו של טל קורקוס.

בהתאם לבקשתו של ניבי, נפגש עד המדינה עם מוטי וביקש ממנו למסור לו פרטים על מקום מגוריו של טל וזאת לצורך הוצאת הקשר לפועל. מוטי, אשר חשש כי המשטרה "יושבת עליהם חזק", הבטיח לעד המדינה לבדוק את הדבר אך בפועל לא שב לעד המדינה עם תשובה.

בהמשך טס עד המדינה לסין בכדי להיפגש עם ניבי ובמהלך שהותו שם התקיימה פגישה בנוכחות ניבי, ליאור סעאת ועד המדינה בביתו של יניב חזיזה בסין, במסגרתה הבהיר ניבי לעד המדינה כי "צריך לקפל את ל' ואת טל".

ניבי עדכן את עד המדינה וליאור כי צוות מטעמו מנהל מעקב אחר טל מזה זמן, ומסר לו מידע לבקשתו בנוגע לתנועותיו של טל, ומידע בנוגע לכך שטל משחק קלפים בדירת הימורים באשדוד. בתגובה לכך, אמר עד המדינה כי הוא יכול להשיג מודיעין טוב בנוגע למקום מגוריה של ל', וכן אמר כי יש לו ולטל מכרות משותפות באמצעותן ניתן לבצע "כיפה אדומה" (מארב) לטל.

בתגובה אמר ניבי לעד המדינה "לך על זה", והשניים סיכמו יחד עם ליאור, שיגרמו למותה של ל' באמצעות "שבריה" (סכין) ולאחר מכן ישמרו את גופתה במטרה לנהל מו"מ עם רשויות האכיפה בכדי לדרוש את שחרורו של אדם איטל ממאסר, וכמו כן סיכמו כי יגרמו למותו של טל קורקוס.

במסגרת הקשר קיימו עד המדינה ואריק מפגשים תכופים באשקלון ובבאר שבע בכדי להוציא לפועל את תכנית הקשר, הצטיידו באמל"ח, התחקו אחר פרטים הנוגעים לטל לרבות מקום מגוריו, סוג הרכב שמחזיק וכן ניהלו מעקבים אחר טל. בנוסף עדכן עד המדינה את אריק בדבר כוונותיו לפתוח דירת הימורים באשקלון באמצעות ב"ב, עדת המדינה, אשר הפעילה דירת הימורים באשדוד, לאסוף באמצעותה מודיעין אודות תנועותיו של טל ובעזרתה להביא את טל לדירה באשקלון.

עד המדינה ביקש מבת זוגו ג"ג, שהינה חברתה של עדת המדינה, לפנות אל עדת המדינה בבקשה להפעיל לתקופה קצרה דירת הימורים באשקלון אשר אליה תזמין את טל קורקוס למשחקים בדירה. בתמורה לכך, עד המדינה ישלם לעדת המדינה סך של 50,000 ₪, וכן תגמולים כספיים נוספים, הכל מכספים שיועברו בסופו של דבר ע"י ניבי לעד המדינה.

ג"ג פנתה אל עדת המדינה עם הצעתו של עד המדינה ועדת המדינה נעתרה להצעה. בהתאם לאמור לעיל, פנתה עדת המדינה אל טל והזמינה אותו לדירת הימורים שפתחה באשקלון.

טל נעתר להצעה וממועד זה ועד ליום בו נרצח, 27.6.17, נהג טל לפקוד את הדירה מעת לעת.

במהלך תקופה זו, דיווחה עדת המדינה באופן תדיר ורציף לעד המדינה על המועדים בהם טל הגיע לשחק בדירה, על מועדי עזיבתו את הדירה וכן פרטים אודות הרכב שבבעלותו של טל.

קודם למועד רציחתו של טל, ניסו אריק ועד המדינה להביא למותו של טל ע"י ירי באמצעות אקדח.

בהתאם לזאת הצטייד אריק באקדח ועד המדינה באמצעות ניבי פנה למיכאל מור בבקשה שיספק לו אקדח להוצאת התוכנית אל הפועל.

מיכאל מור נעתר לבקשה וקישר בין עד המדינה לבין הנאשם אליושה בן שלום, שהינו אחיינו של מיכאל מור, על מנת שאליושה יעביר אקדח חצי אוטומטי מסוג "בול" הקרוי אקדח בול 150 ומחסנית עם תחמושת לידי עד המדינה.

בהתאם לסיכום ביניהם ועפ"י המפורט בכתב האישום העביר אליושה לידי עד המדינה את האקדח האמור.

לאחר הספקת האקדח לעד המדינה ולאחר שעדת המדינה עדכנה את עד המדינה על כך שטל צפוי להגיע לדירה ולשחק, הגיע אריק עם עד המדינה לדירת ההימורים באשקלון, והמתינו שם לבואו של טל בכדי לירות בו באמצעות האקדח ולגרום למותו. בשעות הלילה, יצא טל מביתה של עדת המדינה, נכנס לרכבו והחל בנסיעה מהירה. אריק ועד המדינה דלקו אחריו בנסיעה מהירה אך לא הצליחו לצמצם את המרחק מטל באופן שיאפשר להם לירות לעברו ולגרום למותו. מתוך חשש שטל יבחין בהם ו/או יחשוד כי עוקבים אחר תנועותיו, עזבו עד המדינה ואריק את המקום וחזרו אל אשקלון.

לאחר ניסיון הרצח שכשל, החליטו עד המדינה ואריק לגרום למותו של טל באמצעות הנחת מטען ובו חומר נפץ בכמות גדולה מתחת לרכבו של טל . השניים נסעו לביתו של מיכאל מור ברמת גן במטרה לרכוש ממנו מטען ובו חומר נפץ בכמות גדולה אשר בכוחו לגרום למותו של טל. השניים עדכנו את מיכאל מור בדבר כוונתם לגרום למותו של טל באמצעות המטען ובתגובה הורה מיכאל מור לאליושה לתאם מידית עם אנשיו בצפון את הספקת המטען לעד המדינה ולאריק וזאת תמורת 9000 ש"ח.

בסופו של דבר, הנאשם שמעון שרביט יחד עם מיכאל מור סיפקו לעד המדינה ולאריק מטען חבלה ובו חומר נפץ במשקל 550 גרם וכן מערכת הפעלה.

השניים הטמינו את המטען בחוף הים עד לשימוש בו ועד המדינה ביקש מעדת המדינה לוודא את הגעתו של טל לדירת ההימורים באשקלון בערב, ולעדכן אותו בעניין.

עדת המדינה עדכנה את עד המדינה שטל אישר את הגעתו לדירה בערב.

אריק ועד המדינה הצטיידו בשלושה כרטיסי סים בעלי מספרים חדשים לשימושם המבצעי של עד המדינה ואריק שתוכננה לערב זה. עד המדינה מסר לעדת המדינה טלפון ניד ובו אחד מהסימים המבצעיים שרכש ותיאם עימה כי כל ההתקשרות ביניהם תעשה באמצעות טלפון זה.

בהמשך לכך באותו הערב הרכיבו אריק ועד המדינה את המטען והובילו אותו ממקום המסתור לביתה של עדת המדינה וכן אריק נשא על גופו אקדח.

בסמוך לשעה 21:40 הגיעו לדירה טל ושחקנים נוספים.

בחניית ביתה של עדת המדינה הצמיד אריק את המטען מתחת לרכבו של טל, והשניים המתינו בקרבת מקום.

בסמוך לשעה 03:08 עדכנה עדת המדינה את עד המדינה כי טל עזב את הדירה. מיד לאחר מכן, הבחינו עד המדינה ואריק בטל אשר הגיע לחניית ביתה של עדת המדינה ונכנס לרכבו.

במעמד זה, לחץ אריק על הפעלתו של המטען באמצעות השלט. כתוצאה מכך נגרם פיצוץ עז של המטען והרכב עלה באש כאשר טל בתוכו. כתוצאה מכך נגרם מותו של טל.

מיד לאחר מכן, נמלטו אריק ועד המדינה מהמקום ובדרכם השליכו את הפלאפונים המבצעיים לביוב. בהמשך החליף אריק את הבגדים שלבש בעת ביצוע הרצח של טל והשליכם לפח שכונתי וכן את האקדח ואת השלט ששימש להפעלת המטען הטמין אריק באחד הרחובות. אריק שרף את הכפפות אותן לבש בעת ביצוע הרצח ואת העפר שלהן השליך לאסלה.

בסמוך לכך שוחח עד המדינה עם ניבי באמצעות שיחת וידאו באפליקציית "WhatsApp". במעמד זה, עדכן עד המדינה את ניבי כי הם רצחו את טל בהתאם לבקשתו ולקשר ביניהם.

בגין אירוע זה מיוחסת לניבי, אריק ומיכאל מור עבירת רצח ולאליושה ושמעון שרביט מיוחסת עבירת הריגה בשל מודעותם לאפשרות שהמטען יגרום למותו של אדם.

כתב האישום כולל אישומים נוספים בגין התרחשויות שארעו לאחר רצח טל קורקוס, במסגרתם מיוחס לניבי אישום של שיבוש מהלכי משפט בגין פעולות שביצע והנחה את עד המדינה לבצע לאחר הרצח.

אישום נוסף מייחס לניבי עבירה של קשירת קשר עם עד המדינה לגרום למותה של עדת המדינה, לאחר שהתברר לשניים על חקירתה על ידי המשטרה ובשל החשש שתגוייס כעדת מדינה ותפליל אותם.

ואישום אחר מייחס לניבי עבירות של הדחה בחקירה והטרדת עד, לאחר שעם מעצרו של עד המדינה, שלח אליו ניבי את עו"ד גיא זהבי ולהעביר לעד המדינה הודעה שיש בה רמז על כך שעליו להימנע מלמסור הודעה בחקירה או למסור הודעת שקר לפיה ניבי אינו מעורב באירועים מושא כתב האישום, וכן לדלות מעד המדינה מידע אודות חקירותיו במשטרה.

במסגרת ההתרחשויות לאחר רצח טל קורקוס קיים אישום נוסף כנגד אריק איטל בגין שיבוש מהלכי משפט וכן אישום נוסף כנגד מיכאל מור ושמעון שרביט בגין עבירות בנשק.

התיק נחקר ע"י ימ"ר נגב ובסיוע וליווי עו"ד יואב קישון, עו"ד סיגל דהן ועו"ד ראמי אלמכאוי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

בד בבד עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות : "המבקשת תטען, כי אירועי הרצח של עד מדינה טל קורקוס ז"ל, ועד התביעה אלישע סבח ז"ל, וקשירת הקשר לרצוח את עדת התביעה ל', ועדת המדינה ב"ב יש בהם כי להמחיש בצורה ברורה את מידת המסוכנות של הנפשות הפועלות, מעבר לכך יש בהן כדי להמחיש עוצמת עילת שיבוש הליכי המשפט. שכן האכזרית במעשי המשיבים כמתואר בכתב האישום, נועדה להעברת מסר חד וברור בעולם הפשע הישראלי, כי דינם של עדים המשתפים פעולה עם המשטרה הוא מוות אכזרי. ובכך פגעו המשיבים באירועי הרצח הנ"ל בנשימת אפו של ההליך הפלילי ושל שלטון החוק".

העבריינים מיכאל מור וניב זגורי

Back to top button