חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

6 שנות מאסר על ירון סולמי שהורשע בקבלת דבר במרמה ועוד

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את ירון סולמי והחברה שבבעלותו, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות, וגזר על סולמי 6 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 235,000 ₪. כמו כן, הוצא צו חילוט על נכסיו של סולמי בהיקף של מיליוני שקלים.

לפי כתב האישום המתוקן בו הורשע סולמי, סולמי ושותפו אזברגה השתלטו במרמה ותוך הסוואת בעלותם על תאגיד כוח אדם להעסקת עובדים זרים במטרה להתגבר על הסדרים רגולטוריים שמנעו מהם את האפשרות לעסוק ולשלוט באותן חברות. זאת, תוך שהם מסתירים את פעילותם מהרשויות באמצעות רישום מניותיהם על שם אדם אחר. ההיתר להפעלת התאגיד התקבל במרמה בנסיבות מחמירות. כדי להעביר את הכנסותיה של החברה לידם, ביצעו סולמי ואזברגה פעולות מרמה מתוחכמות, לרבות שימוש בחשבוניות כוזבות, וכן העבירו כספים בכסות של חסויות לקבוצת הכדורגל "בני לוד הרכבת", שבשליטתו של אזברגה.

בנוסף, השניים העבירו כספים רבים, הנאמדים במאות מיליוני שקלים במזומן, בין היתר לצורך משיכת רווחים ותשלומי שכר לעובדים זרים. לצורך כך, קשרו קשר להפצה וקיזוז של מאות חשבוניות פיקטיביות, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, באמצעות חברות שונות בשליטתו של אזברגה ואחרים. בתוך כך, הלבינו השניים כספים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר כי: "פסק הדין מביא לידי ביטוי את המאבק בהון השחור בנוגע לתחום העובדים הזרים בענף הבנייה ומהווה המשך להרשעות קודמות בתחום, שהובילו לסגירתם של תאגידי כוח אדם נוספים בשנתיים האחרונות. הנאשם פעל תוך תכנון מוקפד וממושך במטרה לבצע פעולות מרמה כנגד רשות האוכלוסין שהובילו לקבלת היתרים. במהלך מספר שנים הסתיר הנאשם את בעלותו בתאגיד כח אדם, משך ביחד עם שותפו כספים בהיקפים ניכרים במזומן ושילם סכומים גבוהים לעובדים זרים ללא כל דיווח לרשויות, תוך שהוא מונע מהם זכויות סוציאליות, והכל למען בצע כסף. במעשיו, הנאשם גרם נזק כלכלי למדינה והתחמק מתשלומי מס ולכן עמדה המדינה גם על חילוט רכושו."

התיק נוהל בידי עוה"ד יפעת שטיין, נתנאל חיים, גילית מנטינבנד ורוי גורדון מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

הפרשה נחקרה בידי משטרת ישראל, חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור וכן רשות האוכלוסין וההגירה.

תמונת ארכיון

Back to top button