מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "אבסורד לכפות את סגירת המרכולים בשבת, נצביע נגד החוק"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נשא הערב (שני) דברים בישיבת סיעת ישראל ביתנו ובתחילה התייחס לחוק המרכולים, "כמו שהיה כבר בפעמים הקודמות, ישראל ביתנו תצביע נגד חוק המרכולים. השרה סופה לנדבר לא תהיה באולם בזמן ההצבעה, אנחנו כמובן לא ניתן שום קיזוזים בנושא ונצביע כמו שהצבענו. חשוב להדגיש, כי באמת שמעתי היום ברדיו כל מיני ויכוחים, מי שמגיע בשבת למרכולים זה לרוב אותם אנשים שעובדים קשה כל השבוע, משלמים מיסים, משרתים בצבא ועושים מילואים. אני חושב שגם מי ששמע היום בגל"צ, כל הסיכום הנרחב על ההצבעה אתמול, במועצת העיר חולון אפרופו, כשסיעות ש"ס והליכוד מצביעות נגד חוק העזר זה דבר לא מובן בטח ובטח כמו בעיר חולון, שכמעט 80 אחוז מהאוכלוסייה בעיר הם חילונים ופשוט אבסורד לכפות את סגירת המרכולים בשבת בעיר כזאת, ואנחנו עשינו פעולה נרחבת יחד עם כל סגני ראשי העיר והנציגים שלנו במועצות העירוניות, גם לגייס ראשי ערים ולעשות פה באמת דבר שהוא מתבקש, כפי שאמרתי אני שמחתי לראות שחלק גדול מראשי ערים שמובילים יחד איתנו את המאבק נגד סגירת המרכולים זה אנשי ליכוד, כולל יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס.

…אז נראה מה יקרה היום בערב, אבל אנחנו נעשה את מירב המאמצים על מנת שהחוק הזה לא יעבור."

בהמשך דבריו התייחס שר הביטחון לחוק עונש מוות ואמר "הנושא הזה לא נרגע ועוד פעם אני רואה ניסיונות להטעות את הציבור, להוליך שולל.
אני חוזר ואומר, אי אפשר היום לשנות מדיניות, כל עוד היועץ המשפטי לממשלה מתנגד בתוקף לעונש מוות והוא הסכמות היחידה. הוא מנחה גם את פרקליט המדינה וגם את הפרקליט הצבאי הראשי. אין שום יכולת לשהב"ט להנחות את הפצ"ר, זאת פונקציה עצמאית לגמרי והנחיות הוא מקבל אך ורק מהיועץ המשפטי לממשלה.
החשיבות של החוק בשבוע שעבר, שהיא בכך שזה למעשה פותח את הדיון מחדש. ואני מקווה שבזמן הקרוב כל הנושא יבוא לדיון בקבינט, ומשם נעבור גם להצבעה בקריאה הראשונה ואחר כך גם בקריאה השנייה והשלישית. ועוד פעם אני מדגיש את הסוגיה הזאת לכל אלו שמנסים פשוט להטעות ולרמות את הציבור, אין דרך אחרת, למעשה ההצבעה בקריאה טרומית מאפשרת לנו לקיים פעם ראשונה דיון מסודר על כל נושא מדיניות הענישה ואני מקווה שנצליח להשלים את החקיקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון ליברמן ציין כי מחר משרד הביטחון יגיש תזכיר חוק שמדבר על קיזוז כסף שמועבר לרשות הפלסטינית, כסף שהולך למימון של אותם מחבלים ומשפחותיהם, ומדובר בכמיליארד שקל בשנה. "אני חושב שהרשות הפלסטינית מעודדת טרור, מתמרצת טרור. ברגע שתשלומים או גובה התשלומים שהרשות מעבירה למחבלים הם בהתאם לחומרת העבירה, כלומר מי שרצח מקבל הרבה יותר כסף מאלה שרק זרקו בקבוק תבערה או רק זרקו אבנים או רק פצעו, זה עידוד ישיר לטרור. גם המרכיב השני, הוותק, כלומר מי שיושב מאסר עולם וברור שזה רוצחים, זה הקריטריון הקובע. חומרת העבירה והוותק בכלא זה עידוד ישיר לטרור וחייבים להפסיק עם זה."

לסיכום אמר ליברמן כי ביום רביעי תתכנס ועדת התכנון העליונה ביו"ש, וציין כי ישלימו את הפעימה הרביעית. "כפי שאמרנו, נכנס ארבע פעמים בשנה את ועדת התכנון העליונה ואני מקווה שגם הפעם אנחנו נאשר הרבה יחידות דיור בהרבה מקומות ונמשיך בתנופת הבנייה ביו"ש".

ארכיון | צילום: משרד הביטחון

Back to top button