חדשות הארץמבזקים

"מועדון חשפנות" רחמנא ליצלן… הכתבה הרכילותית שמעסיקה את המדינה

אתר חדשות MivzakLive הוקם לפני למעלה מ-7 שנים ובמשך כל השנים דאגנו תמיד להביא את החדשות כמו שהן. במקרים בודדים פורסמה כתבת "טור אישי" בה הביע הכותב את דעתו האישית והובהר כי אינה משקפת את עמדת מערכת החדשות.

באתר החדשות מספר כתבים שונים ולכל אחד השקפה פוליטית אחרת ודעה אחרת ולכן בהחלטה קולקטיבית שהתקבלה בין חברי המערכת, נקבע כי החדשות יתפרסמו כמו שהן.

"הכתבה" שפורסמה אמש בחברת החדשות על ידי העיתונאי גיא פלג על יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לטעמנו אינה כתבה עיתונאית מכובדת ומדובר בכתבת רכילות מהסוג הנמוך ביותר שידעה התקשורת בישראל. גם אם הייתה משודרת הכתבה בתוכנית בידור לטעמנו אינה ראויה לשידור כל שכן לשידור במהדורת החדשות המרכזית. הראייה כי אכן מדובר בכתבה ללא ערך עיתונאי היא העובדה שההקלטה הוצעה למכירה ל"ידיעות אחרונות" ול"ערוץ 10" והם סירבו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
משפחת נתניהו | מתוך עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

אז מה בעצם היה בהקלטת הסתר?

נשים קודם כל את האמת בפני כל אותם צדקנים וטהרנים בנוגע למקומות הבילוי בהן בילה יאיר נתניהו עם חבריו בני העשרה… "מועדון חשפנות" רחמנא ליצלן … אז לכל אותם הורים שילדיהם בגיל העשרה שקוראים כתבה זו נגלה לכם סוד, ייתכן מאוד שגם ילדיכם מבלים את סופי השבוע במועדנים אלה…(מפתיע?)… אז זהו שלא… כ-80% מבני הנוער מבלים או בילו בעבר בתקופה כזו או אחרת לפחות פעם אחת במועדון חשפנות…

יאיר נתניהו הוא אדם פרטי! הוא לא בחר להיוולד לאביו וזה שאביו הוא ראש ממשלה זה לא אומר שהוא צריך לוותר על שנות צעירותו… בנוגע לנהג ומאבטח משרד ראש הממשלה המתלווים אליו לכל מקום, אין זו החלטתו או רצונו או רצון אביו. בעקבות איומים ומידע מודיעיני הוחלט להצמיד אבטחה לבנו של ראש הממשלה בעל כורחו ומבלי שאיש ישאל את דעתו. ומה היינו אומרים אם חלילה לא היה מוצמד מאבטח לבנו של ראש הממשלה והוא היה נחטף לצורכי מיקוח, מה אז היו אומרים?

שיחת גברים מלוכלכת

נשים רגע בצד את העובדה שמדובר בבנו של ראש הממשלה. חשוב להבין כי השיח בין שני צעירים, ששתו אלכוהול ומשוחחים ביניהם שיחת גברים "מלוכלכת" הינה שיחה אשר מתקיימת כמעט בין כל צעיר לצעיר בגיל העשרה במיוחד כשמדובר ביציאה לבילוי וכשהאלכוהול מלווה את הערב. כשיאיר נתניהו וחבריו דיברו ביניהם בחופשיות כזאת הם לא תיארו לעצמם ששיחה כזאת יכולה לדלוף החוצה, אפילו נאמר על ידי מי מהחברים "אלוהים מה יהיה אם השיחה הזאת תתפרסם", כך שכולנו מבינים כי מדובר בשיחה סגורה שבה נאמרו דברים בין החבר'ה ואין עניינו של איש מה נאמר ואיך…

מה באמת מטריד בהקלטת הסתר?

הדבר הכי מדאיג שכל אחד מאיתנו חייב להזדעזע ממנו הוא איך עובד משרד ראש הממשלה עם סיווג ביטחוני גבוהה (על פי דבריי ראש הממשלה נתניהו מדובר בנהג משרד ראש הממשלה) שהמדינה סומכת עליו שיבצע את עבודתו באופן הכי מקצועי מסוגל לבצע הקלטת סתר ולאחר מכן לפנות למספר מערכות חדשות כדי למכור את "החומר" שברשותו בעבור אלפי או עשרות אלפי דולרים.

הדבר הזה אמור להטריד כל אחד ואחת מאיתנו, לכל שרי הממשלה יש נהג ומאבטח, אין ספק שהדברים שנאמרים בתוך הרכב יש בהם גם כאלה שאינם נחלת הציבור הרחב, מה יהיה אם השרים יתחילו מעתה לחשוד בנהג או במאבטח שלהם? לאן ישראל מביאה עצמה? לרפובליקה האיראנית?

לסיכום, ה"כתבה" (אם בכלל אפשר לקרוא לזה כך), אינה מכבדת את מקצוע העיתונאות ואף פוגעת בצנעת הפרט, כתבה רכילותית צהובה שאין בה ממש אלא הכפשה וחוסר כבוד לאדם וחירותו.

תגובת ראש הממשלה לכתבה על בנו יאיר:

"בני יאיר אמר אתמול, מה שהוא כינה בצדק, "דברי הבל", על נשים. הוא עשה זאת תחת השפעת אלכוהול, הוא התנצל על כך, הוא הגיב. הוא אמר שני דברים נוספים: זה לא אני, יאיר, והוא אמר שאלה לא הערכים שעליהם הוא התחנך בבית. והוא צודק.

רעייתי ואני חינכנו את הילדים שלנו לכבד כל אדם באשר הוא, ולכבד כל אישה באשר היא. וזו הסיבה שאני מתנגד בתקיפות להדרת נשים ופועל בהרבה מאוד דרכים להעצמת נשים. בכלכלה, בממשל, באקדמיה, במדע, בצבא, בחיל האוויר. אלה הערכים שאנחנו מאמינים בהם, שאנחנו מחנכים את ילדינו. לדעתי, אלה הערכים שצריך לחנך את כל ילדי ישראל.

עכשיו שאלת לגבי קובי מימון, אז קודם כל אני רוצה להבהיר, אין לי שום קשר לקובי מימון, נדמה לי שפגשתי אותו רק פעם אחת בחיי, בערך לפני עשר שנים – שום קשר איתו. אני גם לא מכיר את הקשר של יאיר עם בנו.

אבל אני רוצה להתייחס לעניין הגז, זה מה שעלה, אני פעלתי בעניין הגז לטובת האינטרסים של מדינת ישראל, ואנחנו מביאים הרבה מאוד מיליארדים של שקלים לקופת המדינה משדות הגז.

אני לא פעלתי נגד קובי מימון, זאת לא הייתה המטרה שלי, אבל זו התוצאה של פעולותיי.

קודם כל, במה שנקרא ועדת ששינסקי, מסקנות ועדת ששינסקי לא הטיבו עם קובי מימון בלשון המעטה. מחזיקי שדות הנפט, קובי מימון ביניהם, היו צריכים לשלם 35 אחוז מס לפני שאימצנו את מסקנות הוועדה, ואחריה בערך, משוקלל, בערך 55 אחוזים. עבור קובי מימון, לאורך החיים של שדות הגז שלו, זה אומר שהוא ישלם למדינה ויאבד מההכנסות שלו לטובת קופת המדינה, מאות מיליוני שקלים, וייתכן שאפילו למעלה מזה.

זה לגבי ששינסקי,עכשיו לגבי מתווה הגז שמדברים עליו. מתווה הגז בא לתקן עיוות שהיה פה שדה אחד, מונופול, שדה תמר, שקובי מימון החזיק בערך, אם אינני טועה, 25- 28 אחוז ממניותיו. מה שמתווה הגז עשה, הוא פתח את שוק הגז לתחרות על ידי כך שהוא פותח עוד שדות, והגדול והחשוב שבהם זה שדה לוויתן. כל בעלי המניות של תמר, יש להם גם מניות בלוויתן, חוץ מאדם אחד, קובי מימון. כל אזרחי ישראל נהנים ממתווה הגז, חוץ מאדם אחד, קובי מימון. עכשיו ברור כשאנחנו פותחים את זה לתחרות זה משנה לגמרי את מעמדו וערך החזקותיו.

(בפנייה לכתב ששאל את השאלה) אתה ידעת את זה? לא. עכשיו אני יכול להגיד לך, יאיר גם לא ידע את זה. לא היה לו מושג על זה, הוא לא ידע שום דבר מזה, ומה שהוא אמר, הוא אמר תחת השפעת אלכוהול בהלצה חסרת טעם עם חבר, אבל לא היה לו שום מושג, הוא הסתלבט על חבר. וכל אחד, כל מי שמצוי בעובדות של עסקי הגז יודע בדיוק את מה שאני אומר, יודע את אמיתות הדברים, ולכן יודע שהטענה שכאילו היטבתי עם קובי מימון היא אבסורדית מלכתחילה.

ערוץ 2 פרסם את הקלטת הזאת. מה שאני יודע זה שנהג במשרד רה"מ הקליט בסתר אנשים מאובטחים, הלך וניסה למכור את ההקלטה הזאת, לפי הבנתי, לפחות לשני גורמים מרכזיים בתקשורת, תמורת אלפי דולרים, אפילו עשרות אלפי דולרים, הם סירבו.

אני חושב שערוץ 2, שאמון על שקיפות ועל זכות הציבור לדעת, ראוי שיודיע אם אכן הוא רכש, ואם אכן רכש, כמה שילם עבור הקלטת הסתר הזו".

אני חושב שסידורי האבטחה וההסעה של יאיר הם דברים שלא כדאי לדון בהם בציבור, הם נעשים מתוך שיקול דעת של גורמים מקצועיים. כמה שנדבר על כך פחות, ייטב.
באשר לתוכנית, לא, אני לא חשבתי שהיה ראוי לשדר אותה". אמר נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל, באירוח השגריר היווני.
צילום: חיים צח לע"מ

Back to top button