חדשות הארץמבזקים

"תושבי ז'בוטינסקי 69 ברמת גן לא ישובו לבתיהם על לקבלת תוצאה תקינה"

בבניין מגורים ברח' ז'בוטינסקי 69 ברמת גן וסביבתו הורגש ביום שבת האחרון ריח דלק חריף, ותושבי הבניין פונו מדייריהם בהוראת המשרד להגנת הסביבה.

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי "המשרד ממשיך בבדיקה אינטנסיבית של נסיבות האירוע, שגרם לגזי הקרקע להשתחרר ולהגיע לבניין הסמוך. יודגש, כי כתוצאה מכך אין סכנה לציבור בסביבה כולה, והנחיות הפינוי ניתנו רק לתושבי הבניין ברחוב ז'בוטינסקי 69, הסמוך לתחנת הדלק "רמה" של חברת דלק. המשרד מבהיר, כי עד שהערכים הנמדדים בדירות לא ישובו לרמה תקינה כתוצאה מהפעולות הננקטות, התושבים לא יוכלו לשוב לבתיהם.

מאז יום שבת פועל המשרד, בשיתוף עם כוחות כיבוי והצלה, המשטרה והרשות המקומית, בצוותים מתוגברים. המשרד הנחה לפנות את התושבים, לאוורר את הבתים, לבצע בדיקות אטימות בתשתיות תחנת הדלק, וכן לבצע ניטור של מערכות הביוב ודיגומי אוויר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתחנת הדלק קיים זיהום קרקע ישן, אשר נחקר ותוחם על ידי המשרד. תכנית השיקום שאושרה על ידי המשרד, כללה שאיבת דלק ממי התהום והתקנה של מערכת לאיסוף גזים מהקרקע שהחלה לפעול בימים אלה.

יצוין, כי מעבר לכביש, בתחנת הדלק "פז" שבז'בוטינסקי 64, התגלתה אתמול (שני) עלייה באחד מקידוחי ניטור הדלק. לאור התוצאות, המשרד ביצע מדידות במבנה המגורים הסמוך לתחנה, שנמצאו תקינות. עם זאת, במקלט המבנה נמצאו ערכים גבוהים יותר והוא נסגר. יודגש, כי לא היה צורך בפינוי הבניין מתושביו.

המשרד בודק את המקור האפשרי לשחרור גזי הקרקע אל האוויר. בין היתר, נבדק הקשר לעבודות הקמת הרכבת הקלה, המתבצעות בסמוך, הזרמות פיראטיות למערכת הביוב, וכן למזג האוויר ולריבוי המשקעים בסוף השבוע.

באשר לעבודות הקמת הרכבת הקלה, הצוות המקצועי במשרד מגבש הנחיות ספציפיות ומפורטת לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לגבי המשך עבודתה. במסגרת ההנחיות תידרש נת"ע לבצע ניטור לאורך ציר חפירת המנהרה, כך שככל שיתברר כי עבודות אלה הן המקור לשחרור גזי הקרקע לאוויר, יינקטו באופן מידי הצעדים המתחייבים למניעת חשיפת התושבים לזיהום.

ניטורי אוויר שבוצעו באזור תחנת הדלק והבניין ברחוב ז'בוטינסקי.

צילום: המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button