חדשות הארץמבזקים

סיכום אירועי השבת, שבוע טוב ושקט.

בכניסה לתל שבע אירעה היום (שבת) תאונת דרכים (חזית באחור) בין שני אופנועים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה בבאר שבע ארבעה פצועים בהם, אישה כבת 40 במצב קשה כשהיא סובלת מחבלת ראש, מורדמת ומונשמת ועוד 3 פצועים במצב קל.

שוטרי ובוחני משטרת ישראל שהוזעקו למקום חוקרים את נסיבות התאונה.

ילד בן 9 נפל היום (שבת) מגובה של כ-3 מטר ברחוב הרב ניסנבוים בבת ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא במצ בינוני וסובל מחבלת ראש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שוטרי משטרת ישראל נאלצו להפסיק הלילה (שבת) מסיבה של בני נוער שהתקיימה ביער סמוך למודיעין. במסיבה נכחו עשרות בני נוער תושבי מודיעין והסביבה והשוטרים שהגיעו למקום מצאו עשרות בקבוקי אלכוהול. השוטרים ביקשו להפסיק את המסיבה ושפכו את בקבוקי האלכוהול כמחויב על פי חוק.

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך באכיפה נחושה בתופעת השימוש באלכוהול בקרב בני נוער."

במהלך היום (שבת) הגיעו אל אתר החרמון אלפי מבקרים לביקור מהנה של שלג ביום שמשי במיוחד. מאתר החרמון נמסר כי הטמפרטורה באתר עומדת על 5 מעלות בלבד. במפלס התחתון גובה השלג מגיע לכ- 15 סנטימטרים ובמפלס העליון לכ- 30 סנטימטרים. בשעה זו נסגר האתר למבקרים והציבור מתבקש להתאזר בסבלנות.

משטרת ישראל עצרה הבוקר (שבת) גבר בחשד שאנס צעירה כבת 20 בדירתה בתל אביב. בין השניים הכרות מוקדמת ועל פי החשד החשוד אנס אותה בדירתה. החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בת"א.

משטרת ישראל פתחה בחקירה לאחר תלונה שהתקבלה על ידי צעירה כבת 20 שטענה שנאנסה על ידי גבר ברחוב אבן גבירול בת"א. במהלך תלונתה מסרה הצעירה כי הכירה את הגבר במועדון בעיר, ושאנס אותה בשירותי המועדון. הגבר בן 21 מחדרה אותר, נחקר ולאחר חקירתו שוחרר בתנאים. החקירה נמשכת.

פעוטה בת ה-3 אותרה בשעות הערב (שישי) כשהיא לבושה בפיג'מה ולבדה ברחוב יהודה הלוי בפתח תקווה. אמה אותרה בשעות הלילה ונחקרה בחשד להזנחה. לאחר חקירתה שוחררה האם בתנאים. הפעוטה הועברה לשירותי הרווחה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי פנה באמצעות פוסט שפרסם באלמונסק, עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית אל תושבי הרצועה, מרדכי פנה לתושבי הרצועה ואמר,"חמאס מנצל אתכם, הוא שולח אתכם להפגין ומסתתר מאחור, חמאס טוען שההפגנות לא אלימות אך לשלוח את תושבי הרצועה עם רימוני יד, ולגרום להרג של כ-11 עזתים ופציעתם של עשרות עזתים במהלך השבועות האחרונים אומר שההפגנות כן אלימות".

מרדכי הוסיף,"תושבי הרצועה יוצאים להפגין כשחמאס מתחבא מאחוריכם ואתם משלמים את המחיר".

במהלך הפרות הסדר אמש (שישי) נזרקו רימוני יד שהגיעו לתושבי הרצועה דרך ארגון הטרור חמאס. לא מדובר בהפרות סדר ספונטניות כפי שטען חמאס, מדובר בהפרות סדר אלימות ומכוונות שמוציא חמאס אל גדר המערכת על מנת לפגוע בכוחות הצבא.

הערבים ברצועת עזה דיווחו בערב (שישי) כי שני דייגים נפצעו כתוצאה מירי שנפתח לעברם מספינת חיל הים המצרי כשהיו בסירת דייגים בסמוך לחופי דרום הרצועה. על פי שירות הבריאות ברצועת עזה מצבו של אחד הפצועים, הוגדר קשה וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

גבר כבן 50 נורה בערב (שישי) למוות בזלפה. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. מהמקום פונה אדם נוסף גבר כבן 35 במצב קשה אל בית החולים העמק כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון.

השופט אליהו וינוגרד הלך היום (שבת) לעולמו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר,"השופט אליהו וינוגרד, שהלך היום לעולמו, היה מגדלור משפטי שתרומתו לביטחון ישראל היתה עצומה. דו"חות הוועדות הציבוריות בראשן עמד, במיוחד הוועדה לחקר מלחמת לבנון השנייה, יוסיפו להנחות אותנו גם בעתיד. יהי זכרו ברוך".

צעיר בן 19 מאזור השרון התלונן כי נאנס ביום שישי אחרון בעת שיצא לבילוי במועדון ברחוב קרליבך בתל אביב. בעקבות התלונה משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע וטרם נעצר חשוד במעשה.

בכביש 325 מלהב לכיוון דבירה נפגעו אחר הצהריים (שבת) 3 בני אדם בתאונת דרכים. צוות מגן דוד אדום טיפל בהם ופינה אותם לבית החולים סורוקה כשבהם צעיר כבן 22 במצב בינוני, עם חבלות בגפיים ו-2 פצועים נוספים באורח קל.

שר הבינוי יואב גלנט השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בעיר חדרה ומר כי יחיא סאנוור, מנהיג חמאס ברצועת עזה וממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון, חי על זמן שאול אם ייעז להסלים את המצב "יחיא סאנוור חי על זמן שאול. אם ייעז להסלים אנחנו נוריד אותו מהמשחק, זה ביכולתנו. חמאס לא פותח במערכה כי הוא מכיר את יכולתנו. סאנוור והחמאס אינם דואגים לעמם רק לעצמם. אם יסתכנו צעד אחד רחוק מידי נוריד אותם ומי שבסביבתם." אמר השר גלנט.

באשר לסוריה אמר גלנט כי אסד הוא מלאך המוות של העם הסורי. "העולם היה נראה טוב יותר אם אסד לא יהיה. נקפיד על האינטרס שלנו לא בחזית ברמת הגולן. אם חיזבאללה ולבנון יעשו טעות ויפתחו בירי על ישראל לבנון תחזור לתקופת האבן. לא יהיה מצב שאזרחי ישראל יפגעו ואנחנו נעבוד בפינצטה."

השר גלנט התייחס גם לחוק ההמלצות וציין כי "להמלצות המשטרה אין שום משמעות" והוסיף "יש לי הערכה גדולה מאוד למשטרה אבל כמו בכל גוף פרטי ברגע שהוא מייצר משהו הוא משוכנע שהוא טוב, אם אנחנו רוצים מדינה דמוקרטית צריכים לחיות במדינה שכפופה לחוק והחוק זה בית משפט. לא ייתכן שהמלצות המשטרה הופכות להיות אות קין מבלי שהוכח דבר או אפשרות להתגונן בבית משפט. מי אמר שההמלצות של המשטרה הן נכונות ? אני משוכנע שהמשטרה פועלת באופן ממלכתי זה לא אומר שלא שהם לא חסינים משגיאות."

באירוע "שבתרבות" בהנחייתו של אטילה שומפלבי השתתפו גם ח"כ יקי לוי ממפלגת "יש עתיד" ורם ברק, המשנה לשעבר של ראש המוסד.

Back to top button