חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום נגד בעלי ספא בהרצליה שגרמו למותו ברשלנות של שלום בסון ז"ל

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום לבימ"ש השלום בעיר נגד גבריאל בר שני (50), שני בר שני (37), שלום שגיב (49) וחברת פסיפס בע"מ בגין גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. הנאשמים מואשמים שגרמו למותו של שלום בסון ז"ל ברשלנות ולחבלה ברשלנות של 2 נפגעות נוספות לאחר שפרצה שריפה בספא שבבעלותם בהרצליה בשנת 2012.

על פי כתב האישום גבריאל ושני הם בעל ואישה. בין השניים לשלום שגיב נוצרה הכרות על רקע רצונם של השלושה לשתף פעולה ביניהם לצורך הפעלת מקומות ספא. ב- 23.2.12 חתמו ביניהם הנאשמים על מסמך עקרונות שהגדיר באופן עקרוני את עקרונות שיתוף הפעולה ביניהם, לצורך הפעלת שני מקומות שישמשו כספא. האחד במרינה בהרצליה והשני במלון היילנד בנתניה. ב- 15.4.12, בהסתמך על מסמך העקרונות, חתמו שלושת הנאשמים על הסכם מייסדים ובעלי מניות. במסגרת הסכם, זה סיכמו הנאשמים כי הם ישתפו ביניהם פעולה באמצעות חברת "פסיפס אירוח וסגנון חיים בע"מ". במסגרת הסכם המייסדים נקבע כי נאשמים גבריאל ושני יהיו בעלי 50% ממניות חברת פסיפס, ואילו שגיב יחזיק ב50% הנותרים. ב- 15.4.12 שכרו הנאשמים מחברת RF ROTHSCHILD LLC שטח במרינה בהרצליה על מנת להקים בו עסק של ספא ומסעדה, בשם "דלוס ספא". במסגרת הסכם השכירות התחייבו, בין היתר, הנאשמים להשיג את כל הרישיונות או ההיתרים או האישורים הנדרשים לצורך הפעלת וניהול העסק במושכר מכל רשות עירונית/ מקומית/ ממשלתית אחרת.

החל מחודש מאי 2012 או בסמוך לכך, החלו הנאשמים בשיפוץ המושכר, לצורך התאמתו לעסק המסעדה והספא אותו ביקשו לפתוח במקום. ב- 16.7.12 הגיש שגיב לעיריית הרצליה, בידיעת הנאשמים ובהסכמתם, תוכנית לרישוי עסק, לספא, אשר הועברה למהנדס העיר. ב- 5.8.12 הוציאה עיריית הרצליה בקשות לגורמי הרישוי השונים על מנת לבחון את הבקשה לקבלת רשיון עסק של הספא, בין היתר נשלחו בקשות לשירותי הכבאות, למשטרה, למשרד הבריאות, ליחידה לאיכות הסביבה וכו'. ב- 21.6.12 בוצעה בספא ביקורת על ידי קצין משירותי הכבאות וההצלה. במהלך הבדיקה, מצא הקצין שורה של ליקויים בספא, אשר הנאשמים נדרשו לתקנם עד תאריך 27.7.12. לאחר התיקון נדרשו הנאשמים להזמין ביקורת חוזרת של שירותי הכבאות. במהלך השיפוץ שערכו הנאשמים בספא, התקינו הנאשמים בספא מערכת לגילוי אש, וכן שדרגו את מערכת המתזים במקום בו נערכו שינויים בספא. הנאשמים החלו להפעיל את הספא ב- 23.8.12, וזאת על אף שלא פעלו לתיקון כל הליקויים עליהם הצביע הקצין, מבלי שהיו להם האישורים שנדרשו כדין, ומבלי שהיה למקום רישיון עסק מטעם עיריית הרצליה. ב- 9.9.12 נערכה בספא בדיקה, בהתאם לחוק התקנים למערכת גילוי האש שהותקנה במקום. בתום הבדיקה נקבע על ידי הבודק כי המערכת אינה עומדת בתקן הישראלי הנדרש וכי קיימים ליקויים שיש לתקנם. ב-20.9.12 השיב רכז הרישוי במשטרה לעירייה כי הבקשה לרשיון עסק לא אושרה על ידי המשטרה כיוון שלא מולאו כל דרישות המשטרה. חרף המתואר לעיל, ובניגוד למתחייב על פי דין, על פי נהלי העירייה ועל פי נהלי שירותי הכבאות, הפעילו הנאשמים את הספא, בדרך נמהרת ורשלנית מבלי לנקוט באמצעי הזהירות המתחייבים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בפרוץ דליקה באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ב- 26.12.12, בשעות אחר הצהריים שהו בספא עובדים מטעם בנק הפועלים. כתוצאה מבעיה בגופי התאורה, שבגינה שרר חושך בסאונה היבשה, הנחה גבריאל את אחת העובדות להניח נרות על גבי אחד הדרגשים בסאונה היבשה שבספא. בסמוך לאחר מכן, הניחה שני נרות בתוך הסאונה היבשה כאשר אחד מהם הונח ישירות על דרגש העץ בסאונה היבשה. בסמוך וכפועל יוצא מכך, פרצה בספא דליקה. כתוצאה מהתלקחות האש בסאונה היבשה, נחרך ונשרף העץ ממנו בנויה הסאונה ופיח החל להסתחרר בחלל הסאונה. בהמשך, נפער חור בתקרת הסאונה כתוצאה מהבערה ועשן החל לעבור מהסאונה לכל חלל התקרה הדקורטיבית של הספא. בהמשך, עשן וגזים רעילים חדרו למלתחות דרך סדקים בין המשקוף לדלתות הכניסה ודרך פתחים בתקרת המלתחות. חדירתם לאזורים אלה לא אפשרה להם להתנקז החוצה, בהיעדר חלונות או פתחי אוורור בתקרה. מעל תקרת הסאונה היבשה, מותקן היה מתז כיבוי (ספרינקלר) שנכנס לפעולה, אך לא כיבה את הבערה מאחר וחומר הבידוד שהיה מונח על תקרת המבנה שנשרף מנע ממנו לבצע את עבודתו כראוי. במלתחות הנשים נמצאה דרך אחורית, ממנה ניתן היה לצאת למסדרון היקפי ממנו ניתן להגיע לדלת יציאה לחניון. בשעת השריפה הייתה הדלת במלתחות הנשים נעולה, מה שמנע מהנשים ששהו במלתחות אפשרות לצאת לכיוון החניון.

בעת השריפה, שהו הנפגעות במלתחות הנשים בספא ושלום בסון ז"ל שהה אותה עת במלתחות הגברים. כתוצאה מהשריפה, נפגעו המנוח והנפגעות בצורה חמורה משאיפת העשן שהצטבר במלתחות ואיבדו את הכרתם. המנוח חולץ על ידי צוותי הכיבוי, כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. בהמשך, פונה לבית החולים איכילוב תוך כדי שבוצע בו תהליך החייאה. בבית החולים ביצעו בו הרופאים במשך 20 דקות תהליך החייאה ובהמשך נקבע מותו. אחת הנפגעות פונתה באמבולנס לבי"ח איכילוב, כשהיא מונשמת ומורדמת בבית החולים ונזקקה לטיפול בעקבות הרעלת CO ממנה סבלה, בתחילה במחלקת טיפול נמרץ ובהמשך במחלקת נוירולוגיה. הנפגעת הנוספת הוצאה מהספא ללא הכרה, עברה צינרור קנה בשטח ופונתה באמבולנס לקבלת טיפול בבית החולים תל השומר כשהיא מורדמת ומונשמת, שם אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי, כשהיא במצב סיעודי.

Back to top button