חדשות הארץמבזקיםתאונות דרכים

אסון בדרום: בן 13 נהרג ו-4 נפצעו קשה ובינוני בתאונת דרכים בכביש 40

אסון בדרום: נער בן 13 נהרג וארבעה בני אדם נפצעו בתאונת דרכים קשה בכביש 40 סמוך לכלא נפחא. צוות טיפול נמרץ של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותו של הנער לאחר מאמצי החייאה בזירת התאונה והעניקו טיפול רפואי לאישה כבת 40 שנפצעה קשה וסובלת מחבלות ראש ולגבר כבן 40 במצב בינוני עם חבלת ראש שפונו במסוק צבאי לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שני ילדים בני 9 ו-14 שנפצעו בינוני בתאונה טופלו בשטח על ידי הצוותים הרפואיים ופונו לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ לבית החולים סורוקה.

פראמדיק מד"א נתנאל דחבש סיפר, "כשהגענו למקום המראה היה קשה, ראינו על הכביש גמל ובסמוך רכב פרטי מעוך לחלוטין ככל הנראה לאחר שהתהפך מספר פעמים. חילצנו מהרכב חמישה נוסעים, נער כבן 13 היה עם פגיעה רב מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותו במקום. אשה כבת 40 שהייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש קיבלה טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה. טיפלנו בנוסף בגבר כבן 40 במצב בינוני עם חבלת ראש ובשני ילדים בני 9 ו- 14 במצב בינוני שסבלו מחבלות, לאחר טיפול ראשוני הם פונו לבית חולים".

שף יובל קלמנוביץ מפקד צוות הכבאים שפעלו בזירת התאונה לחילוץ הנפגעים סיפר, "כאשר הגענו ראינו שמדובר בזירה קשה כשהמרחק בין כלי הרכב הור כ 500 מ' וישנם מספר רב של פצועים עם מעורבות גמל, הזירה הפכה קשה יותר כשראינו שיש מעורבות של ילדים ובני נוער. סייענו בפינוי הפצועים וביצענו סריקות בכל האזור בכדי לשלול פצועים נוספים שאולי עפו מכליי הרכב. אנו עדיין במקום בכדי לספק תאורה לשאר כוחות ההצלה ועד לסיום הפעולות"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי נהג הרכב שהבחין בגמל על הכביש ניסה לבלום ולסטות הצידה, אך הרכב נפגע בצידו הימני של הגמל והתהפך מספר פעמים. בוחני אגף התנועה של משטרת ישראל חוקרים את נסיבות התאונה הקטלנית.

ממשטרת ישראל נמסר "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה אודות תאונת דרכים בין רכב לגמל, בכביש 40 סמוך למצפה רמון, הגיעו למקום שוטרים.
השוטרים איתרו בשטח הסמוך לכביש רכב פרטי ממנו חולצו 5 יושבי הרכב, 4 במצב קשה ומותו של הנוסע החמישי, נער כבן 13, נקבע במקום בתום טיפול רפואי שהוענק לו. בהמשך הדרך איתרו השוטרים רכב נוסף שהתנגש בגמל וממנו פונו 4 פצועים במצב קל. כביש 40 ק״מ 107-110, חסום לתנועה לשני הכיוונים. נהגים מתבקשים לנהוג בדרכים חלופיות ולהישמע להנחיות השוטרים."

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר "לחדר המיון בסורוקה פונו 8 פצועים מתאונת הדרכים בכביש 40, בשני מסוקים ובאמבולנסים: אישה במצב קשה מונשמת מורדמת, סובלת מחבלת ראש עלתה לחדר ניתוח. גבר עם חבלת ראש במצב בינוני עובר בדיקות הדמייה. 2 ילדים במצב קל -בינוני סובלים מחבלות מפוזרות, יאושפזו במחלקה לכירורגית ילדים. ו-4 פצועים נוספים במצב קל-בינוני נמצאים בטיפול במיון."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום
צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום
צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום
צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום

Back to top button