מבזקים

9 בני אדם נפגעו משאיפת עשן בשריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים בי-ם

הערב בשעה 17:45 התקבל דיווח בחדר המבצעים של תחנת כבאות והצלה מחוז ירושלים, על שריפה עם לכודים ברחוב בר יוחאי בשכונת קטמון בעיר. למקום הוזעקו צוותי כיבוי והצלה רבים מתחנות ירושלים בפיקודו של סמת"ח תחנת ירושלים טפסר משנה יצחק (סטיב) שמעון.

לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בלהבות ענק ועשן סמיך ורעיל המיתמר מהשריפה בקומה התחתונה, אל כלל קומות הבניין. בנוסף, בחלונות הבתים, עמדו אזרחים רבים חלקם עם תינוקות בידיהם וזעקו לעזרה. לוחמי האש החלו מיד בחילוץ הלכודים מהדירות הבוערות ומכל רחבי הבניין, שכאמור, היה אפוף עשן סמיך ורעיל מאוד.
בד בבד לפעולות חילוץ הלכודים ע"י לוחמי האש, צוותי הכיבוי פעלו לכיבוי השריפה שבערה בעוצמה, אוורור הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו, ולמניעת התפשטות האש לתשתיות ומיכלי גז סמוכים. סה"כ חולצו ע"י לוחמי האש מהבניין הבוער 7 לכודים אשר פונו לטיפול רפואי ע"י אנשי הרפואה.

מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים העניקו טיפול ל-9 נפגעים: ארבע נשים, ארבעה ילדים, וגבר שסבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן. צוותי חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה פעלו אף הם בזירת האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנחם לף חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "יחד עם חובשים נוספים שגרים בשכונה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שחולצו מהבניין ע"י צוותי כיבוי. מדובר באשה במצב קל עד בינוני ושמונה נפגעים (שלוש נשים, גבר, וארבעה ילדים) במצב קל כתוצאה משאיפת עשן".

במדור החקירות של כבאות והצלה ירושלים, בשיתוף יחידת הכלבנים של התחנה, נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה. בשלב הזה, כל הכיוונים נחקרים, בהם גם החשד להצתה.

רשף איתן צליח מפקד משמרת בכבאות והצלה ירושלים שפעל האירוע סיפר, "בעקבות דיווח על שריפה מפותחת עם לכודים בניין ברחוב בר יוחאי, הזנקנו למקום כוחות גדולים של לוחמי אש, רכבי כיבוי ומנופי גבהים. במהלך פעולות החילוץ, ראינו חלק מהלכודים כשהם עומדים בחלונות ומחזיקים את הילדים והתינוקות הקטנים שלהם מחוץ לחלון כדי שלא יפגעו מהשריפה. טיפסנו במהירות רבה אליהם באמצעות סולמות, ובחדר המדרגות, תוך כדי שאנחנו מפלסים את דרכנו דרך הלהבות והעשן. הגענו אליהם וחילצנו אותם מהבניין הבוער כשהם במצב קל אמר רשף צליח וסיכם "אני יכול להגיד באופן חד משמעי, רק בזכות התגובה המהירה, האמיצה והמקצועית של לוחמי האש בירושלים, נמנע אסון כבד הערב בירושלים"

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים

Back to top button