חדשות הארץכלכלהמבזקים

מגדלי תעסוקה ומסחר, מגורים להשכרה ומעונות לסטודנטים יוקמו במתחם הבורסה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמינהל התכנון, בראשות דניאלה פוסק, החליטה להפקיד היום (שני) תכנית למגדלי תעסוקה ומגורים להשכרה ארוכת טווח בחלקו הצפון מערבי של מתחם הבורסה.

התוכנית מתפרסת על שטח של 13 דונם וממוקמת בין רחוב בגין ממזרח ונתיבי איילון ממערב. התוכנית כוללת הקמת שני מגדלי תעסוקה בני 50 קומות ומבנה נוסף בן 8 קומות בשטח של 80,000 מ"ר ועוד 5,000 שטחי מסחר, הפרוסים לאורך נתיבי איילון בהמשך למגדלים הקיימים.

בחלקו המזרחי של המתחם לאורך רחוב בגין ייבנה מגדל בן 60 קומות עם שימושים מעורבים של מסחר, שטחי ציבור, מעונות סטודנטים עם 350 חדרים ומגורים להשכרה עם 400 יח"ד בשטח ממוצע של 65 מ"ר ליחידת דיור לשכירות ארוכת טווח לתקופה של עד 20 שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המתחם המיועד להשכרה ארוכת טווח ישווק לציבור, במודל של דירה להשכיר לפיו יושכרו הדירות לתקופה מקסימלית של 20 שנה, כאשר 25% מהדירות מיועדות להשכרה לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר הנמוך ב- 20% ממחיר השוק. בדומה לכלל הפרויקטים של דירה להשכיר, ייהנו דיירי הפרויקט מיציבות וודאות לגבי תקופת השכירות, דמי שכירות קבועים, דירות מגורים בסטנדרט חדיש, מפרטי גמר ותחזוקה ברמה גבוהה ואיכות חיים לטווח ארוך.

בין מבני התעסוקה למגדל עם השימושים המעורבים, תוקם שדרה ציבורית פתוחה שתתחבר לכיכר ואליה יופנו חזיתות מסחריות. התוכנית כוללת מרתפי חנייה עבור 900 מקומות חנייה אשר ינוהלו כחניון ציבורי ויתנו מענה לכלל המשתמשים ועוד חניון ציבורי מתחת לרחוב בגין אליו ניתן יהיה להיכנס דרך מרתפי החנייה של הפרוייקט או מרחוב בגין וזאת כדי לתת מענה בחנייה לאותם מבנים אשר יחודשו ויתווספו להם שטחי בנייה ולא ניתן יהיה להוסיף להם חניה.

כמו כן, בתוכנית נקבעו שטחים לצרכי ציבור בהיקף של כ- 10,000 מ"ר מתוך כוונה שאלו יהיו למוסד חינוכי ועל מנת לאפשר היתכנות של העתקת מכללת שנקר ממקומה ברחוב ידע עם, למקום זה כדי לפנות מקום לבית ספר שישרת את שכונת חרוזים.

בתוכנית הושם דגש רב על שטחי מסחר וחזיתות מסחריות אשר יהיו פעילות לאורך רוב שעות היממה לצד מרחב ציבורי מפותח לרווחת המבקרים והעובדים מתוך כוונה למשוך למקום כמה שיותר אנשים כדי "להחיות" את אזור הבורסה ולהרחיב את משך הפעילות בו מעבר לשעות העבודה.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, דניאלה פוסק: "מדובר בתוכנית שהחלה את דרכה בהתנגדות הועדה המקומית ובזכות הובלה מקצועית ותכנונית של מתכננת המחוז, הבשילה לכדי תוכנית מוסכמת שמעצימה הפוטנציאל הטמון באזור, המוגדר כמרכז עסקים ראשי של המטרופולין ועולה בקנה אחד עם מטרות תוכנית המתאר המחוזית ותכנית המתאר לבורסה המקודמת בימים אלה, של העצמת שטחים לתעסוקה לצד שטחי מסחר ושטחי ציבור בקרבה למערכת להסעת המונים והרכבת הקלה, זאת בהתאם לעקרונות התכנון של מינהל התכנון".

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי: "מדובר בתוכנית גדולה ומשמעותית אליה אנו נערכים בדירה להשכיר. התוכנית תאפשר למאות מזכאי משרד הבינוי והשיכון לשכור דירה בתנאי שכירות הוגנים לטווח ארוך, בטבורה של המדינה, בין תל אביב לרמת גן. לראשונה בישראל, תוביל חברה ממשלתית, עירוב שימושים בסדר גודל כזה, שיכלול כ- 100,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור, 400 יח"ד ו-350 יח' מעונות סטודנטים בשלושה מגדלים, בתנאי תכנון ובנייה איכותיים וחדישים. תוכנית משולש הבורסה עתידה להפיח חיים באזור מתחם הבורסה, ולבנות רצף אורבני באחד מאתרי הנדל"ן המבוקשים בישראל".

הדמיה – קרדיט: ישר אדריכלים ודירה להשכיר
הדמיה – קרדיט: ישר אדריכלים ודירה להשכיר
הדמיה – קרדיט: ישר אדריכלים ודירה להשכיר

Back to top button