חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן למנדבליט: "עדיף שתגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית וחיילי צה״ל"

היועץ לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש להבהיר כי "על פי הדין, כפי שנקבע כבר בעבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה. הסמכות החוקית לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידי גורמי המקצוע של התחנה בלבד."

בהודעת משרד המשפטים נמסר "סעיף 7 להוראת הפיקוד העליון, מספר 2.0617 (הפ"ע גל"ץ), מסדיר את העצמאות העתונאית של התחנה וקובע כדלקמן: "מפקד התחנה כפוף לקצין החינוך והנוער הראשי, אולם בעניינים עיתונאיים-מקצועיים, שבהם הוא עוסק בתפקידו כעורך ראשי של התחנה, הוא לא יהיה נתון למרות מפקדיו, ויעמדו לנגד עיניו השיקולים המקצועיים העיתונאיים." הדבר גם בא לידי ביטוי בעבר פסיקת בג"ץ, שעמד על חשיבות עצמאות הגורמים המקצועיים בתחנה והיקף שיקול הדעת הרחב המסור להם בכל הקשור לתכנים המשודרים, תוך שהוא מדגיש את חשיבות התחנה כחלק ממערך השידור הציבורי בישראל. מובן כי אין בדברים האמורים בכדי לתת לגיטימציה כלשהי לתוכן הדברים המקוממים שנאמרו."

ליברמן מיהר להגיב להודעת היועץ המשפטי לממשלה ואמר "תפקידי כשר הביטחון הוא לשמש מגן לכל החיילים -בסדיר ובמילואים, שאינם יכולים לענות לפוליטיקאים ואישי ציבור. אני מונחה ע״י חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה בירוקרטית. עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה״ל. גלי צה"ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button