מבזקיםפוליטי / מדיני

מועצת אירופה: מאמצים למנוע החלטה נגד ישראל וארה"ב

שטרסבורג, צרפת: משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) פועלת בשעות אלה על מנת לשנות הצעת החלטה שהוגשה לוועדה המדינית של המועצה, ביוזמת נציגים פלסטיניים.

ההצבעה הסופית על הצעת ההחלטה צפויה ביום חמישי, אולם כבר היום בצהריים דיברה ח"כ לביא בוועדה המדינית של האסיפה, ומחתה נגד טיוטת ההצעה, הכוללת סעיפים בהם "הבעת צער" על הצהרת טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל וכי יפעל להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, מחאה על בנייה ישראלית ב"שטחים הכבושים" כולל מזרח ירושלים, קריאה לישראל להפסיק את הריסת הבתים, וכן סעיף המצהיר כי: "תפקידה של ארה"ב כמתווכת מרכזית בתהליך השלום התערער ללא ספק, עם הכרזת נשיאה בנוגע לירושלים".

ח"כ לביא אמרה כי "ההצעה מתעלמת לחלוטין מהמכשולים רבי השנים שחוסמים כל סיכוי להתקדמות. מטריד מאוד שהמוסדות האירופיים מתעקשים להמשיך עם אותה נוסחה כבעבר: לנגח את ישראל ולעודד את הפלסטינים לפנות לפורומים בינלאומיים, במקום למשא ומתן ישיר. הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא התחיל בהכרזתו ההיסטורית של טראמפ, אלא בסירוב העיקש לקבל את קיומה של מדינת ישראל בכל טריטוריה שהיא. קראתי לעמיתיי ממדינות אירופה לכלול בהצעה גינויים למדיניות התמיכה ומימון הטרור, תשלום המשכורות למשפחות המחבלים, חפירת המנהרות וההסתה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: החטיבה לקשרים בינלאומיים בכנסת
צילום: החטיבה לקשרים בינלאומיים בכנסת

Back to top button