חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

מחלקת הסייבר עצרה תושב ירושלים שחשוד בביצוע מעשים מגונים בקטינים

ערנותם של הורים לנער כבן 15, הביאה לחקירה סמויה במרחב ה'סייבר' ולמעצרו של חשוד בביצוע מעשים מגונים בקטינים

ראשיתה של החקירה הסמויה, בחודש ספטמבר בעקבות תלונות שהתקבלו במשטרה ע"י קטינים, בהם קטין כבן 15 שהגיע יחד עם הוריו לתחנת המשטרה, לפיהם גבר שפנה אליהם באמצעות אפליקציית מסרים, החל בהתכתבויות איתם ושלח אליהם תמונות בעלות אופי מיני.

עם התקדמות החקירה הסמויה שהתנהלה במרחב 'הסייבר', בוצע שימוש נרחב באמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר הקיימים במשטרת ישראל, שהביאו לאיתור זהותו וכתובתו של החשוד תושב ירושלים בן 30.
עוד עלה כי על פי החשד יצר החשוד קשר עם קטין נוסף תושב מזרח ירושלים, והוא אותר וזומן להגיש תלונתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אמש (שלישי), עם המעבר לחקירה גלויה, ממרחב הסייבר למרחב הציבורי, נערכו השוטרים בפעילות מבצעית על פי צו שהוצא ע"י בית המשפט, במהלכה הגיעו לביתו של החשוד, עצרו אותו וערכו חיפוש בביתו, במהלכו נתפסו מחשב נייד, מכשירים ניידים ומכשירי מדיה שעפ"י החשד שימשו את החשוד בביצוע העבירות ומכילים בתוכם חומרי תועבה.

החשוד הובא לחקירה במחלק הסייבר של היחידה המרכזית בירושלים, בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16, ו'המטריד מינית אדם'.

מהחקירה עולה החשד כי החשוד איתר את הקטינים בקבוצות באפליקציית המסרים, ויצר עמם קשר באופן פרטי במהלכו עפ"י החשד ניהל שיחות ושלח תמונות בעלות אופי מיני. כל זאת עפ"י החשד על אף שידע את גילם של הקטינים.

אמש, הוארך מעצרו של החשוד עד למחר בפני בית המשפט.

ממשטרת ישראל נמסר כי "ערנותם של הורי הקטין למתרחש והפניה המידית למשטרה, הביאה לפתיחתה של חקירה סמויה ומאומצת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר הקיימים במשטרה, שכאמור הביאו לאיתורו של החשוד, למעצרו וחקירתו.
במקביל לפעילות המשטרה במרחב הסייבר המתבצעת כל העת, משטרת ישראל ממליצה להורים לפקח על פעילות ילדיהם ברשתות החברתיות ולבצע שימוש בתכנות ייעודיות המסייעות בחסימת תכנים ועבירות המתבצעות על גבי הרשת במרחב הסייבר."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button