חדשות חוץמבזקיםרצועת עזה

לראשונה: מועצת אירופה קוראת לרשות הפלסטינית להפסיק את תמיכתה בטרור

שטרסבורג, צרפת: משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הצליחה לרכך הצעת החלטה הכוללת "הבעת צער" ומחאה על הכרת ארה"ב בירושלים, בנייה ישראלית ב"שטחים הכבושים", הריסת בתי פלסטינים, והצהרה כי: "תפקידה של ארה"ב כמתווכת מרכזית בתהליך השלום התערער ללא ספק, עם הכרזת נשיאה בנוגע לירושלים".

ח"כ לביא הצליחה להוסיף להצעת ההחלטה סעיף בו קוראת מועצת אירופה לראשונה לרשות הפלסטינית להפסיק את תמיכתה באסירים פלסטיניים הכלואים בגין מעשי טרור ובבני משפחותיהם. מכיוון שישראל היא במעמד משקיפה בלבד ואינה חברה במועצת אירופה, בוצע המהלך באמצעות גיוס אינטנסיבי של חברי פרלמנט ממדינות אירופה השונות ונאום של ח"כ לביא בפני מליאת האסיפה הפרלמנטרית. מאמצי המשלחת הישראלית, אשר כללה גם את אנשי משרד החוץ, גרמו גם לסיכול יוזמת הנציגים הפלסטינים להוסיף 5 סעיפים המחמירים את הביקורת כלפי ישראל.

בסופו של דבר, אישרה מליאת האסיפה את הצעת ההחלטה ברוב קולות, כולל הסעיף המתנגד לתמיכה בטרוריסטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ לביא אמרה לאחר ההצבעה: "האובססיה של המוסדות האירופיים לעסוק בישראל נותרה כשהייתה, אך בעקבות מאמץ עיקש הצלחנו לראשונה לכלול בדוח הסופי גם קריאה מפורשת להפסיק את התמיכה בטרוריסטים ובני משפחותיהם. לצערי חברות רבות במועצה עיוורות לעובדה שהסכסוך לא החל בהכרזתו של טראמפ או בבנייה בירושלים, אלא נעוץ בסירוב העקבי של הפלסטינים לקבל את עצם קיומה מדינת ישראל בכל טריטוריה שהיא. מאחורי הקלעים יותר מדינות קשובות לטענותינו והמאמצים נושאים פרי, גם אם באופן חלקי. אך ההתעקשות לשוב ולאמץ כל דרישה פלסטינית להחלטות מופרכות בהליכי חירום – לא רק שלא מקדמת את השלום, היא מרחיקה אותו ומעודד את הפלסטינים להמשיך ולהימנע ממשא ומתן ישיר".

Back to top button