חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

" בעיית הפקקים הולכת ומעצימה – הנהג הישראלי לא יעבור לתחבורה ציבורית"

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את ועידת הרכב cars2018 של איגוד לשכות מסחר ואמר כי אחת מהבעיות של כולנו הם הפקקים, פקקי התחבורה, פקקי התעבורה בכבישי הארץ, כולנו יודעים היטב מהו המחיר הגבוה שאנחנו משלמים ומשלמים מאוד גבוה, באיכות החיים, איבוד שעות עבודה, תאונות דרכים וגם שימוש מיותר באנרגיה, שזה אומר הרבה כסף למדינה זו. בעיית הפקקים הולכת ומעצימה ונראה כי אין פתרון ואין כזה.

"אנחנו יכולים להשקיע המון בתעבורה ובכבישים, וזה חשוב. אך הפיצוץ בכבישים ימשיך ויעלה, לא משנה כמה נשקיע, גשרים, כבישים, בין עירוניים, הפקקים יגברו. במדינת ישראל יש לנו מלכוד פשוט, אנחנו קונים הרבה רכבים ונמשיך לקנות. בשנים 2016, 2017 נרשמו 550,000 רכבים והרכישה נמשכת. תקציב המדינה נשען במידה רבה מאוד על רכישת הרכבים. לא יעזור אם נשקיע בתשתיות, הפקקים יעלו. לכן צריך לחשוב בצורה שונה, להבין כי זו לא אחריות רק של משרד התחבורה, זה מחייב גישה כללית."

על כן, לין הציע רעיון מהפכני: "אני נוסע בכביש המהיר, מס' 2, מת"א לנתניה ואני רואה זרם של פקקים מנתניה לת"א, שואל עצמי למה הם נוסעים לת"א? בשביל לעבוד? כן. הם באים לשבת ליד פסי ייצור? לא, הם באים לעבוד עבודה משרדית, למה נוסעים מנתניה לת"א לעשות עבודה משרדית? למה כולם צריכים להצטופף בבניין גדול בת"א, אנחנו לא צריכים ריכוזים של משרדים במקום אחד, אנו צריכים לפזר את זה, שהעובדות והעובדים שגרים בנתניה יעבדו בנתניה. אם נבין שלא צריכים לעבוד פיזית באותו מקום, יש לנו את כל הטכנולוגיה לשנות זאת. אבל כדי שנעשה זאת, אנחנו צריכים לשנות את החשיבה ולהבין שאנחנו לא צריכים להביא את האנשים מהערים השונות אל תוך מרכז העיר, אפשר לפזר את אתרי העבודה וזה יוריד את עומס הפקקים. בדרך זו אנשים לא יגיעו ברכבים לת"א. על הממשלה לאמץ תכנית כלל לאומית עם כל גורמי התכנון להשגת מטרה זו. זה גם יחזק מאד את ערי הלוויין. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד לדברי לין, "יש מיתוס, נת"צ, מה זה נתיב תחבורה ציבורית? השקענו מאות מיליארדים בתשתיות כבישים וכשאתם תקועים בפקקים בשני נתיבים, הנתיב השלישי פנוי, למה? כי הוא משמש נתיב תחבורה ציבורית. מה זה נתיב תחבורה ציבורית? גוזרים שליש מהתשתית כדי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים, אך זה לא עובד, אתם ממשיכים להשתמש ברכבים הפרטים כי אתם לא רוצים להמתין בתחנות האוטובוסים ולהתעכב. היום 2 שליש מהתעבורה היבשתית הוא ברכבים פרטיים ואין הצדקה לגזול שליש מהכביש. הנהג הישראלי לא יעבור לתחבורה ציבורית."

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר – צילום : יוד צילומים

"בואו נתחיל לחשוב אחרת, בואו ננתץ את מיתוס הנת"צ, ונבין שמה שנקרא הסעת המונים, צריך להתמקד רק ברכבות, רכבות פרברים ולא בתנועה יבשתית של מכוניות.
התפיסה של תחבורה ציבורית יבשתית נכשלה ותמשיך להיכשל. יש לנו ניסיון של עשרות שנים שלא ייווצר שום שינוי מבני, הנתיבים של תחבורה ציבורית יוקדשו לתנועה מדוללת בעוד שאנו נתקע בשני הנתיבים הנותרים. "

ועידת Cars2018, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, בשיתוף עם עיתון גלובס, התקיימה בסופהשבוע האחרון באילת, במלון מלכת שבא.

ועידת Cars2018, שהתקיימה זו השנה הרביעית, עסקה בין השאר בשינויים הטכנולוגיים אשר פוקדים את ענף הרכב בישראל ובעולם והשפעתם של מרכזי הפיתוח על עתיד הרכב בישראל; הפאנלים השונים בוחנים מיהם מותגי העל של תעשיית הרכב העולמית הצובעים את השוק הישראלי והאם הרכב החשמלי העתידי כבר כאן; כמו כן, הועידה עוסקת גם ברגולציה בענף, ובוחנת האם היא עוצרת את מוסכי ההסדר.

בוועידה השתתפו אישים מובילים בענף הרכב, בהם מנכ"לי חברות, ראשי ארגונים ואיגודים וגורמים ממשלתיים, בכלל זה: עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, עדי אופק, מנכ"לית מרכז הפיתוח של מרצדס בארץ; גיל גולן, מנכ"ל מרכז הפיתוח של GM בישראל; דוד עיני, קבוצת UMI; גלית עיני, סמנכ"לית שיווק ומכירות קבוצת UMI ; אייל כביר, סמנכ"ל שיווק לשכת המסחר תל אביב והמרכז; בועז קורפל, עיתונאי רכב ופרשן ספורט מוטורי; מייקל גרנהוף, מייסד ומנהל Maniv Mobility המשקיעה בסטארט-אפים בעיקר בתחומי הרכב החכם והניידות; אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמהSIXT ; אבי קנת, סמנכ"ל סחר קרסו מוטורס; גיא ראק, ראש תחום רכב, פיננסים ותקשורת פייסבוק ישראל; דני איטליאנו, מנכ"ל אוטו איטליה; אבי משולם, מנהל מותג אסטון מרטין ישראל; חזי שייב, מנכ"ל אופל; יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד; אילן גולדשטיין, מנכ"ל פויינטר ישראל; אורלי יוסף, מנכ"לית איווקס; אלעד צרפתי, סמנכ"ל מובילאיי; לוי יצחק; מנחה הוועידה עו"ד דן כרמלי, משנה למנכ"ל לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

Back to top button