בריאותחדשות הארץמבזקים

"אחרי שחייו של אבא שלי ניצלו הרגשתי שאני חייב להצטרף למד"א"

צוותי מגן דוד אדום במעלות ובישובים הסמוכים זוכים בימים אלו לחיזוק משמעותי: במסגרת מיזם המשותף למד"א ולמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, במסגרתו מכשיר מד"א מאות חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס ברחבי הארץ במטרה להקטין ולשפר את זמני הגעת צוותי רפואת החירום של הארגון אל החולים והפצועים, הסתיים לאחרונה קורס חובשים רפואת חירום ונהגי אמבולנס, בטקס חגיגי שהתקיים בכפר ורדים. בת שבע גואז, סגנית מנהל מרחב אשר במד"א בירכה בטקס: "אתם יוצאים היום לדרך חדשה ומאתגרת בה תיישמו את הידע הרב שרכשתם במהלך הקורס, אין לי ספק כי במסגרת המלחמה שלנו לקיצור זמני התגובה אני בטוחה שתהוו כוח משמעותי שללא ספק יציל חיים".

24 החובשים החדשים, אשר מתגוררים במעלות ובישובים הסמוכים ומצטרפים לשורות הארגון, קיבלו בטקס הסיום ערכות החייאה עם ציוד רפואי מתקדם, שישמש אותם ככונני תגובה מידית של מד"א אשר יוזנקו באמצעות אפליקציית מד"א 24 שעות ביממה ויתנו מענה ראשוני במקרה חירום רפואיים וזאת בנוסף לפעילותם באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א. את הקורס ליווה והדריך אלון גולדשטיין, חובש בכיר במרחב. מאז סיום הקורס אף הספיקו החובשים החדשים להיות מוזנקים לקריאות והתחילו במלאכה החשובה של הצלת החיים.

דני וולנר, חניך בקורס ממצפה הילה: "לפני כשנה בתחילתו של יום שגרתי עבר במפתיע אבי, חובש בכיר במד"א, אירוע לבבי חמור, אשר בנס גדול הסתיים בנזקים שוליים. אני יודע כי למרות שישנם ניסים בעולם היה עוד גורם משמעותי אשר החזיר את אבי לחיים – חובש מד"א אחד מסור ונחוש, פואד עבדאלולי, אשר לא הרפה מניסיונות החייאה אינטנסיביים במשך עשרים דקות ארוכות, כשבהדרגה מצטרפים למאמציו חובשים נוספים. בעקבות האירוע אבי נאלץ לסיים פרק עבודה של שלושים וחמש שנה במד"א, וביני לבין עצמי אני יודע כי להתנדבותי יש זיקה ישירה לכל מה שעבר על אבי. בהצטרפותי למד"א אני נותן ביטוי למה שאבי לא הצליח לסיים, וגם תורם מעט הוקרת תודה על מה שנעשה עבורו ועבורי. מאז סיום הקורס, הענקתי ככונן תגובה מיידית של מד"א מענה רפואי במספר קריאות. הייתי בעבודתי כשקיבלתי דיווח על אישה שככל הנראה עוברת אירוע מוחי במרחק של 700 מטרים ממני ומיד יצאתי למקום, תוך כדי הבדיקות הרפואיות אבחנתי שמדובר במצב חירום אחר אבל לא פחות מסוכן של סוכר נמוך בדם, הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ובדקות הבודדות שעברו עד הגעת האמבולנס למקום, מצבה כבר התייצב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

חניך הקורס ניר כרמי, בן 62, ממצפה הילה: "במשך 3 שנים לוויתי מקרוב את בני, מאז שהתחיל קורס מגישי עזרה ראשונה במד"א כשאני חווה דרכו את החוויות המעניינות וגם הקשות שהיו לו כמתנדב בתחנת מעלות. לפני כמה חודשים פנה אלי דני וולנר שכני, והציע לי להצטרף יחד איתו לקורס חובשים נהגי אמבולנס. החלטתי ללכת על זה בשביל לתרום לחברה והנני בטוח שזה ייתן ערך מוסף לישוב שבו אני גר".

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ח"כ הרב אריה דרעי: "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל בכל תחומי איכות החיים במרחבי הפריפריה, הגאוגרפית והחברתית. ריחוק היישובים בנגב ובגליל לצד היותם של המרחבים הללו מיעדי התיירות העיקריים בארץ מחייב אותנו להציע מענה מהיר ומקצועי בוודאי בתחום רפואת החירום. יישר כוח לתושבים הרבים שנרתמים להתנדב לפעילות חיונית זו."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א מציב בראש סדר העדיפויות שיפור מתמיד וצמצום של זמני המענה לקריאות החירום שמתקבלות במוקד החירום 101 של הארגון. עיבוי מערך כונני התגובה המיידית ביישובי הפריפריה המרוחקים והצבת אמבולנסים בישובים אלו הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הזו. אני מודה לשר הרב אריה דרעי על שיתוף הפעולה והתמיכה במיזם ומברך את כל מי שבחר לקחת חלק בפעילות הברוכה להצלת חיים".

צילום: דוברות מד"א

Back to top button