צרכנות

מערכות כיבוי אש וגילוי אש לפי תקן 1220

עסקים, מוסדות, בתי מגורים וארגונים שרוצים להימנע מאסון חייבים לתת דעתם על התקנת מערכות כיבוי אש ועל מערכות התרעה וגילוי אש. אך יש לשים לב כי לא תמיד מדובר בעניין ולונטרי. ישנם עסקים, מבנים וארגונים אשר מחויבים, אם ברצונם לקבל רישוי עסקים או רישיון אכלוס ואם אין ברצונם להיקלע לעימות עם המחוקק, להתקין מערכות תקניות מסוג זה. מהו התקן הישראלי שמגדיר את כל הקשור במערכות הללו? מדובר בתקן מספר 1220.

התקנה, תפעול ותחזוקה

אספקה, רכישה והתקנה של פתרונות גילוי אש, מתן התרעה וגילוי עשן או אש חייבים להיעשות תחת תקנים מחמירים כמקובל בעולם. מה בדיוק מוגדר בתקן שמספרו 1220? בין היתר, מגדיר התקן כיצד יש לבצע את ההתקנה של האמצעים השונים. בנוסף, מגדיר התקן מהן הדרישות מבחינת תחזוקה, על מנת שהמערכות תמיד תהיינה תקינות. יש לציין כי מעת לעת חלים שינויים בתקינה ומומלץ להיעזר בספקים אשר ערים לכך ופועלים בהתאם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהן המערכות שבהן עוסק תקין 1220?

יש בנמצא מגוון רחב של מערכות, ברמות תחכום שונות, אשר משמשות לגילוי סימני אש מוקדמים וכן לכיבוי אקטיבי בזמן שמאותרת שריפה. אילו מערכות מוזכרות בתקן האמור? אילו מערכות חשוב לקחת בחשבון כאשר רוצים בטיחות איש מקסימלית? בין היתר, מזכיר התקן התקנים שתפקידם לגלות נוכחות של עשן, התקנים שמספקים התרעה בנוכחות חום וטמפרטורות גבוהות, גלאי עשן הפועלים עצמאית וכן פתרונות המספקים התרעה קולית (כגון צופרים). בנוסף, התקן עוסק גם ביחידות בקרה.

אתרים ומבנים המוזכרים בתקן

התקן מייחס חשיבות להבדלים שבין אתרים, עסקים ומוסדות שונים כמו גם להבדלים שבין מבנים שונים מבחינה הנדסית או תפקודית. כך, למשל קיימות הגדרות למוסדות כגון בתי חולים, בתי אבות, סוגים שונים של בניינים ומבנים, מרפאות, בתי דפוס, אתרים שבהם מצוי ציוד אלקטרוני, מרכזי מסחר, אולמות תצוגה, מוסכים, גני ילדים, אולמות ספורט, תחנות כוח וספריות. התקן יודע גם לתאר מבנים או עסקים שבהם חשיבות מיוחדת למתקני כיבוי וגילוי ייחודיים כגון מוסדות לימוד, מחסנים ובהם חומרים דליקים, אזורי אחסון של חומרים מסוכנים, בתי חולים, מעבדות ועוד.

 

Back to top button