קידום עסקים בפייסבוק
היום יותר ויותר בעלי עסקים מודעים לכך שאי הקמת אתר אינטרנט משולה לאי הקמה של עסק. ואכן, במדינה שבה לכל ישראלי יש רעיון שהוא מעוניין לפתח, במדינה שבה התחרות בין בעלי העסקים רק הולכת וגדלה, חשוב לקדם את השירותים והמוצרים שמציע העסק בהקדם האפשרי. למרבה המזל, בימינו קיימות פלטפורמות שונות שבהן ניתן לפרס כל מה שיעלה על הדעת, אך צריך לדעת לעשות זאת נכון.
מקדמים באמצעות הבפייסבוק
הרשת החברתית פייסבוק היא מבין הרשתות הגדולות בעולם. רק בישראל קיימים כ-4 מיליון משתמשים הפותחים את חשבון הפייסבוק שלהם לעתים קרובות, ומסיבה זו, קידום בפייסבוק משתלם, שהרי מי לא היה רוצה להיחשף ל-4 מיליון גולשים? נוסף על כך, אם הפוסטים שלכם טובים, איכותיים ומעניינים את הגולשים, תוכלו לזכות לפרגון מצד הגולשים וליהנות מלחיצות רבות על Like. במקרים אידיאליים יזכו הפוסטים שלכם ב-Share ויופצו ברחבי הרשת החברתית.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פייסבוק לעסקים
הפייסבוק אינו רק דרך טובה לשמור על קשר עם חברים, אלא הוא הפך כבר מזמן לבמה פעילה עבור עסקים שונים. פייסבוק עסקי כולל מגוון רחב של יתרונות שכדאי להכיר:
- תורם לייצוגיות – הפייסבוק מחזק את התדמית של העסק. עסקים שיש להם עמודים נחשבים לטובים ואיכותיים יותר בעיני הגולשים השונים. כי כשהם רואים עמוד בפייסבוק, הם מבינים כי מדובר בעסק רציני.
- תורם לקידום – העמוד העסקי שלכם מופיע, מן הסתם, תחת שם העסק. בדרך זו הוא מקודם טוב יותר בגוגל. לעסקים הבוחרים להקים עמוד פייסבוק יש סיכוי טוב יותר להופיע במקומות ראשונים בגוגל.
- רימרקטינג – באמצעות הפייסבוק ניתן לבצע רימרקטינג. כלומר, המודעה של העסק שלכם יכולה "לרדוף" את גולשים שביקרו באתר העסק גם בעמודי אינטרנט אחרים. כך למשל, אם יש לכם אתר של שמלות ותכשיטים, הוא יוכל להופיע בחיפושי הגולשים ברגע שייכנסו לפייסבוק.
- פלטפורמה חסכונית – המחיר עבור הפרסום באמצעות רשת הפייסבוק נמוך יחסית, ולכן מתאים גם לעסקים מתחילים.
- קבלת מידע חיוני על הגולשים – ניתן לקבל מידע על קהל היעד מבחינת פרמטרים כמו גיל, מין או תחביבים שונים, ובכך להשיג פניות איכותיות יותר.
- ידידותי למשתמש – ניהול העמוד העסקי אינו מורכב. אם אתם יודעים לנהל את עמוד הפייסבוק האישי שלכם, סביר להניח שלא תהיה לכם בעיה לנהל את העמוד הזה. עם זאת, כדאי להתייעץ עם מומחים לגבי טוויסטים שונים המיועדים יותר לעסקים.
- פועל עם האתר – חשוב לציין כי העמוד העסקי בפייסבוק פועל לצד האתר התדמיתי, אך לא במקומו. מסיבה זו, אין זה מספיק להקים רק עמוד עסקי, אלא חשוב גם להשקיע בבניית אתר אינטרנט איכותי ובתחזוקו.
עוד קצת על פרסום בפייסבוק
כמו בכל דבר, צריך לדעת גם איך לפרסם בפייסבוק. קיימים כמה טיפים טריקים שיכולים לסייע לכם לפנות לכמה שיותר גולשים. כך למשל, מומלץ לפרסם את הפוסטים שלכם דווקא בשעות הערב, החל משעה שבע. בשעות הערב האנשים פנויים יותר לעדכון הסטטוס שלהם, ולכן גם ישימו לב לפרסומים שלכם. שנית, ניתן לתבל את הפוסטים שלכם באמצעות סרטוני וידאו. אם מדובר בסרטון חזק ואיכותי, הוא יגרור אחריו צפיות רבות וגם שיתופים לא מעטים. שלישית, אם אתם מעוניינים בלידים איכותיים במיוחד, אל תוותרו על הל היעד שלכם. בצעו מחקר מעמיק והחליטו מיהו הקהל הרלוונטי ביותר. כך תוכלו להבטיח פניות איכותיות יותר.
יש גם רשתות נוספות
תמונה אחת שווה אלף פרסומים
האינסטגרם ידוע כיישום להפצה חינמית של תמונות. בני נוער משתמשים בו כדי להפיץ תמונות ממסיבות חוף בקיץ, ואילו זוגות רומנטיים אוהבים להצטלם על רקע השקיעה. אבל האינסטגרם אינו מיועד לשם הנאה בלבד, וניתן בהחלט לומר שהוא ממלא תפקיד חשוב גם בקידום העסק שלכם. בעזרת ביצוע הפעולות הנכונות, האינסטגרם יכול להיות יופי של כלי פרסומי. כך למשל, כדי להצטייר בעיני הגולשים כעסק חמים ופתוח, תוכלו לשתף לא רק תמונות הרלוונטיות לעסק שלכם, אלא גם תמונות מעניינות ומשעשעות.
נוסף על כך, מומלץ לעקוב אחר העוקבים שלכם באינסטגרם. אלה יכולים להיות ספקים שעמם אתם עובדים, חברות שותפות או גולשים אשר מעוניינים לרכוש את המוצרים שלכם. בדומה לרשתות חברתיות אחרות, האינסטגרם מאפשר לכם לשמור על קשר.
התייעצו עם מומחה
ערן פיקסר עוסק בתחום הקידום והשיווק בפייסבוק, והוא אף מעביר קורסים בתחום. אצל ערך תוכלו ללמוד איך לקדם את העסק שלכם בדרך הטובה ביותר, כמו גם לקבל שירותים במגוון רחב של תחומים: תחזוקת אתר, עיצוב אתר, הקמת דף גוגל וכדומה.