חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

מענקים ליזמים: 180 מיליון ש"ח להקמה של כ-2,570 חדרי לינה ב-35 פרויקטים

על רקע שיא בכניסות תיירים לישראל בשנת 2017 המשקיעים מביעים אמון בתעשייה ומבקשים להקים בתי מלון חדשים, להרחיב קיימים ולהשיב מבנים לייעודם המלונאי.

בהתאם למדיניות שר התיירות יריב לוין, המשרד ממשיך בהיערכות לגידול בתיירות לישראל בשנים הקרובות. מרכז ההשקעות במשרד אישר בהתאם לחוק עידוד השקעות הון, מענקים ליזמים בסכום כולל של 180,777,443 ₪. על פי הבקשות שאושרו, צפויים בשנים הקרובות להתווסף להיצע חדרי הלינה בישראל, כ-2,570 חדרים.

המענקים בשנת 2017 מוקצים להקמה, הרחבה והסבה של 35 בתי מלון ברחבי הארץ. המענק הגדול ביותר בסכום של 35 מיליון ₪ צפוי להינתן לשימור ולהקמה של מלון בירושלים בדרגה עממית, שיכלול כ-248 חדרים. בסך הכל אושרו מענקים בירושלים ל-5 פרויקטים ,שיכללו 482 חדרים. כמו כן, בין היתר, מתוכנן לקום בנתניה מלון נופש יוקרתי חדש שיכלול 356 חדרים. גם בראשון לציון מתוכנן לקום מלון נופש עם 240 חדרים. בשדה בוקר יורחב כפר הנופש בעוד 42 חדרים, בבאר שבע יוקם מלון בוטיק יוקרתי עם 50 חדרים, מתוכננים 2 פרויקטים של השבה והסבה בעין בוקק בים המלח, ובבת ים יוקם מלון עם 275 סוויטות יוקרתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיוע משרד התיירות ליזמים ומשקיעים נעשה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. בשנת 2017 יצא המשרד לראשונה ב-2 מסלולי מענקים, שמטרתם להגדיל את גובה ההשקעות ומספר החדרים. במסגרת מסלול חדש – הנוגע ליזמים המשקיעים למעלה מ-50 מיליון ₪ – המענק יינתן בהדרגה, בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט. המענקים ניתנים בהתאם לקריטריונים ולמפת אזורי עדיפות לאומית בתיירות, אשר הורחבה לאחרונה על ידי המשרד וכוללת כיום את כל הארץ למעט אזור תל אביב והרצליה.

אילוסטרציה – קרדיט: pixabay.com

Back to top button