חדשות הארץמבזקים

הצלת ענף הדבורים: מאות אלפי עצים ושיחים צופניים יינטעו ברחבי הארץ

בקיבוץ איילת השחר, נטעו היום (רביעי), דבוראי הקיבוץ, ילדים וחיילי צה״ל המשרתים בצפון, מאות עצים צופניים על שטח של כעשרה דונם.

מטרת הפרויקט להציל את ענף הדבורים ולתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ, עקב היעלמות של שליש מכמות הדבורים בכל רחבי הגלובוס. הסיבה הראשונה והעיקרית, הינה התמעטות המזון לדבורים. עם התרחבות שטחי הערים, הבטון והנדל"ן והצטמצמות האזורים החקלאיים, קיים מחסור בפרחי צוף המשמש מזון לדבורים.

במסגרת הפרויקט של מועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל, יינטעו מעל 500 אלף עצים ושיחים צופניים ברחבי הארץ, בשיתוף פעולה עם הרשויות האזוריות והמקומיות, משרד הביטחון, כביש חוצה ישראל ועוד. כמו כן, יזמו השנה מועצת הדבש והדבוראים, פרויקטים לנטיעות צופניות בהיקף של מעל 100 אלף עצים צופניים, באזור מגוריהם של הדבוראים והמכוורות בישובים. בקיבוץ איילת השחר של המועצה האזורית גליל עליון, נטעו היום דבוראי הקיבוץ, ילדים וחיילי צה״ל המשרתים בצפון, מאות עצים צופניים על שטח של כעשרה דונם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש מברך על הפרויקט החשוב: "במועצת הדבש פועלים באופן רצוף באיתור שטחים נוספים מתאימים לנטיעה בישראל. בכל העולם קיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים עקב תופעת היעלמותן המתרחבת בשנים האחרונות, דבורת הדבש הינה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם. לכן קיימת חשיבות מרכזית להתגייסות כוללת של כלל הגופים בישראל, כמו גם לכל אדם בישראל לנטיעת צמח צופני בגינתו הפרטית ובנטיעות בט"ו בשבט. כל צמח צופני שיינטע יסייע בייצור מזון לדבורי הדבש והמשך קיום של החקלאות וייצור המזון".

מנתוני מועצת הדבש: בישראל כיום 500 דבוראים אשר מטפלים ומטפחים 110,000 כוורות הפזורות בנקודות מרעה צופניות, מתוכן 60,000 כוורות המשמשות להאבקה.

צילום: מועצת הדבש
צילום: מועצת הדבש
צילום: מועצת הדבש

Back to top button