חדשות הארץמבזקים

השייט איליה רומנוב תושב חיפה נעצר בקריביים בחשד לניסיון רצח

השייט איליה רומנוב, כבן 30, תושב חיפה נעצר ביום שני האחרון באיים הקריבים בעקבות תקרית אלימה שהתרחשה באי אנטיגואה. זוגתו מאשה שאטילובה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה "אני פונה עם בקשה לקבל עזרה ותמיכה מהמדינה עבור איליה רומנוב, הוא בן זוגי, נקלע למצב שעצרו אותו באיים הקריבים באי שנקרא אנטיגואה. מחר המשטרה של אנטיגואה תאשים את איליה באישום חמור: גרימת פציעה בניסיון לרצח."

והסבירה כי "איליה אזרח ישראל שיצא להפלגה ונקלע למצב, בו ארבעה בחורים תקפו אותו באמצע ברחוב כשהיה לבד לגמרי. ברצוני לציין פרט חשוב מאוד שאליה רומנוב נכה ביד אחת, הוא עבר תאונה לפני כשלוש שנים והיד שלו איבדה תפקוד לחלוטין. איליה הלך ברחוב כשבידו היתה כוס יין. יצא מצב שבעקבות הגנה עצמית, אחד הבחורים נפצע באיזור הצוואר מהכוס שהיתה בידו של איליה, שכנראה נשברה כשהוא ניסה להתגונן. המצב קרה בגלל שהוא יכל להתגונן אך ורק עם היד המתפקדת שהיתה בה כוס באותו הרגע. כרגע איליה עצור בתחנת משטרה באי אנטיגואה."

"פנינו למשרד החוץ ולא היתה התקדמות" מספרת מאשה "איליה רומנוב אזרח למופת, סיים 12 שנות לימוד ושירת בצבא, ללא עבר פלילי ושום עבירות מכל הסוגים. הוא בן אדם הכי רגוע שהכרתי אי פעם, לא מעשן ולא שותה שום משקאות חוץ מיין. לא היו שום מקרים של אלימות בחייו ואין ספק שהוא פשוט נקלע במצב שלא היתה לו ברירה, אלא להגן על חייו. אני, משפחתו וכל החברים שלו מבקשים ומתחננים לקבל עזרה ותמיכה מצד משרד החוץ ומצד שלטון של מדינת ישראל. כל מי שמכיר את איליה, יודע מי הוא באמת. אתם התקווה האחרונה שלנו ואין לנו יותר למי לפנות. ככל שהזמן עובר, מצבו של איליה מחמיר. אסור למדינה שלנו לאפשר לו להכלא שם בבית סוהר, זה מסכן את חייו ואין לדעת את סיכויי ההישרדות שם. אנחנו מתחננים לכל דבר שיוכל לעזור לנו להחזיר את הבחור שלנו הביתה, הוא בן יחיד ואמו זקוקה לעזרה. אני מאמינה בכל ליבי שניתן לסמוך על המדינה שלנו ושנקבל מענה במהרה כי כל דקה יכולה להחליט על גורלו." כתבה מאשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מתוך פייסבוק

ממשרד החוץ נמסר כי "קונסולית ישראל הממונה על האי ויושבת ברפובליקה הדומיניקנית סילביה אלפסי מטפלת במקרה, שוחחה עם הישראלי ועם עו״ד שלו, ופועלת מול הרשויות לוודא שהעצור זוכה לתנאים הולמים ולייצוג משפטי. מהרשויות נמסר כי הם ממתינים להתאוששות של אחד מהנפגעים בתקרית על מנת לתשאל אותו על האירוע. משרד החוץ נמצא בקשר עם המשפחה ופועל לסייע ככל הניתן."

עוד נמסר כי "משרד החוץ מדגיש כי אינו יכול להתערב בהליכים משפטיים במדינה אחרת. הקונסולית והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ ימשיכו לעקוב וללוות את המקרה."

מתוך פייסבוק

Back to top button