חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

לאה גולדין נגד ממשלת ישראל,"שלחתם את הדר להילחם ואנו סובלים"

לאה גולדין, אמו של הדר גולדין במכתב פתוח ואישי לראש הממשלה, שרי הממשלה וחברי הכנסת, ביבי, בנט, ליברמן ובוגי וכל הממשלה שלחו את הדר להילחם בעזה. למה אני והמשפחה שלי צריכים להילחם במדינה כדי להשיב אותו הביתה?

היום, ה-2 בפברואר, מלאו 3.5 שנים להכרזת מערכת הביטחון כי סגן הדר גולדין הוא חלל צה״ל שנחטף במנהרה ברפיח והוא שבוי בידי ארגון הטרור חמאס בעזה.

אימו של הדר, ד״ר לאה גולדין, שלחה הבוקר מכתב פתוח לראש הממשלה נתניהו, לכלל שרי הממשלה ולכל חברי הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב מתייחסת גולדין בכאב לכינוס המדינות התורמות שהתקיים השבוע בבריסל. ״שר החוץ וראש הממשלה לא רצה שנגיע לבריסל לפגישה של המדינות התורמות. הדרישה שלנו להפעיל לחץ על החמאס, להעמיד תנאים הומניטריים מול תנאים הומניטריים , הבקשה שלנו להחזיר את הבן שלנו, מקלקלת לו את המסיבה.

ביקשנו להגיע אל הכינוס כדי להתריע שלא יתכן לתת סיוע הומניטרי לגורם שבעצמו מפר את החוק ההומניטרי הבינלאומי. ״מיליארד דולר לשיקום עזה נמצאים כעת על השולחן. מדברים על ערכי צה"ל במונחים של ביזנס. במקום בו מונחים עסקיים מחליפים שפה מוסרית – יעשו גם העבירות והפשעים החמורים ביותר.

״הרשות הפלסטינית אחראית להחזקת הדר ואורון ומפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי. הוכחנו זאת לפני חודש במפגש במועצת הביטחון של האו"ם. היה שם קונצנזוס מקיר לקיר שהרשות הפלסטינית אחראית משפטית על הדר ואורון והיא מפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי בכל רגע שהיא לא משיבה אותם הביתה. כן, זו אותה רשות פלסטינית שמעבירה את הכספים הבינלאומיים לעזה.

״כל מי ששותק על עוולה הוא שותף לעוולה, ולא חשוב איזה גודל כיפה יש לו על הראש או כיסוי ראש אחר. אני לא שלחתי את הדר לעזה. ביבי, בנט, ליברמן ובוגי וכל הממשלה שלחו את הדר ועוד הרבה חיילים להציל את מדינת ישראל מירי הטילים וממנהרות הטרור. למה אני והמשפחה שלי צריכים להילחם במדינה כדי להשיב את הדר משדה הקרב? כולם שותקים וכולם שותפים לעוולה של הפקרת החיילים, בלי קשר למפלגה, גזע, מין ודת״.

Back to top button