חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

חמאס: "מתכוננים למלחמה בעזה שתיפתח בשעות או בימים הקרובים"

העיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון פרסם הבוקר (ראשון) כי תנועת החמאס ופלגי ההתנגדות הפלסטינית מתכוננים למלחמה ישראלית ברצועת עזה שצפויה להיפתח בשעות או בימים הקרובים. מקורות פלסטינים מהימנים ציטטו מנהיגים מפלגים שונים ברצועת וביניהם מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר שמעריך כי ישראל תנצל את ההזדמנות כחלק מהתרגיל שפתח אמש צה"ל ברחבי הדרום ותפתח במלחמה נגד רצועת עזה.

סנוואר אמר כי חמאס ושאר הפלגים ברצועה הכריזו על רמת הכוננות הגבוהה ביותר ופינו את רוב משרדי המטה והמפקדות שלהם. כמו כן הוצבו מחסומים ביטחוניים ברחבי רצועת עזה בימים האחרונים כהיערכות לכל מצב חירום ביטחוני או צבאי.

בתוך כך, מדווח העיתון כי ההנהגה הפלסטינית קיבלה באמצעות צד שלישי פרטים על התוכנית האמריקנית לשלום, אותה תוכנית שמכנה טראפ "עסקת המאה". בין היתר עלה הרעיון כי אבו דיס, בפאתי ירושלים תהא בירת המדינה הפלסטינית שתקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקור המעורה בפרטים ציין כי התוכנית כוללת העברת שכונות וכפרים ערביים בישראל שיועברו לשליטת הפלסטינים, מעבר ישיר למסגד אל-אקצא ופתרון הומניטרי לפליטים הפלסטינים. דיפלומט מערבי בכיר אומר כי התוכנית מציעה הקמת מדינה פלסטינית על כמחצית משטחי הגדה ורצועת עזה כולה, כולל מספר שכונות וכפרים בירושלים וחלקים מהעיר העתיקה והשכונות הסובבות את סילוואן ושיח ג'ראח. עוד נמסר כי ישראל תהיה מוכנה לוותר על שכונות פלסטיניות שכיום הן חלק מירושלים כמו: בית חנינא, שועפאט, מחנה הפליטים ראס חמיס, הכפר עקב ועוד.

גורמים רשמיים בארה"ב אומרים כי התוכנית נמצאת בשלביה הסופיים, לקביעת הגבולות, ההתנחלויות והסדרי הביטחון שישארו בשליטה ישראלית, אך חלקים רבים בתוכנית ידונו בהמשך.

מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר

Back to top button