חדשות הארץמבזקים

בעזה מציינים 10 שנים לפיגוע בדימונה, "פגענו באזור הבטוח של הציונים"

היום (ראשון) מציינים ברצועת עזה 10 שנים לפיגוע הקטלני שאירע במרכז המסחרי בדימונה על ידי שני מחבלים מתאבדים. בפיגוע נהרגה אישה ו-9 אזרחים נפצעו, ביניהם בעלה שנפצע אנוש.

בתאריך ה-04 בפברואר 2008 בשעה 10:32 שני מחבלים שיצאו מרצועת עזה דרך מצרים, הגיעו למרכז המסחרי בדימונה ואז אחד מהם שנשא על גופו חגורת נפץ פוצץ עצמו. אישה נהרגה במקום ומספר אזרחים נפצעו, בפיגוע נפצע המחבל הנוסף שטרם הספיק להתפוצץ ורק לאחר שרופא ניגש והבחין שהוא חי ועליו חגורת נפץ התרחקו כולם מהמקום ופקד קובי מור מיחידת "מגן" של המשטרה ביצע בו ירי של 5 כדורים והרג אותו. לאחר מכן חבלני המשטרה נטרלו את המטען הנוסף. בפיגוע הארור נהרגה ליובוב רזדלובסקיה, בת 73 ובעלה אדוארד גדלין נפצע אנוש, 9 אזרחים נוספים נפצעו בפיגוע.

בעקבות תפקודו של מור בפיגוע ניצלו חייהם של אזרחים רבים שהתגודדו מסביב למקום. על תפקודו זכה פקד מור לשבחים מראש הממשלה, שר הביטחון ומפכ"ל המשטרה דודי כהן שהעניק לו ציון לשבח והעלה את דרגתו לרב פקד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כחמישה חודשים לאחר הפיגוע חיסלו כוחות מיוחדים של ימ"מ שב"כ וצה"ל את שיהאב נתשה, מחבל חמאס בן 25 תושב חברון שהכין את מטעני החבלה שימשו את המחבלים בפיגוע. הכוח ירה מספר רקטות לעבר הבית בו התבצר ולאחר מכן ביתו נהרס על ידי דחפור D9 משוריין.

חמאס בהודעתו הלל את מבצעי הפיגוע והדגיש כי היה זה פיגוע חשוב בו, לדבריהם נהרגה פיסקאית שעבדה בכור הגרעיני, "הפיצוץ העז טלטל בפעם הראשונה את האזור הבטוח של הציונים" נכתב בהודעת חמאס.

האישה שנהרגה, ליובוב רזדלובסקיה בת 73 במותה, אכן הייתה פיזיקאית אך עבדה באוניברסיטת בן-גוריון יחד עם בעלה אדוארד גדלין שנפצע אנוש. השניים עלו לארץ בשנת 1990 ומשנת 1992 ועד לפרישתם בשנת 2002 עבדו באוניברסיטה.

הפיגוע בדימונה בשנת 2008
הפיגוע בדימונה בשנת 2008
הפיגוע בדימונה בשנת 2008
הפיגוע בדימונה בשנת 2008
הפיגוע בדימונה בשנת 2008
הפיגוע בדימונה בשנת 2008

Back to top button