גלריותמבזקיםפוליטי / מדיני

"כנסת תמיד": תרגול אנשי הכנסת במקרה של פגיעה במשכן

התרגיל נועד לקיים המשך פעילות פרלמנטרית רציפה במקרה של פגיעה במשכן

הכנסת קיימה הבוקר (ראשון) תרגיל של פינוי המשכן שמטרתו המשך פעילות הכנסת באתר חלופי בשל פגיעה במבנה. הכנסת עברה לאתר החלופי, מכון ון-ליר, ובתוך ארבע שעות "נפתחה" מחדש והחלה לתפקד, כולל פתיחת ישיבת מליאה באודיטוריום של המכון.

אחת לכמה שנים מקיימת הכנסת את תרגיל "כנסת תמיד" שמטרתו המשך פעילות של משכן הכנסת במקרה של פגיעה במשכן. על פי התרחיש שתורגל הבוקר, פגעו טילי קרקע-קרקע במבנה הכנסת וחייבו פינוי של הכנסת. על פי פקודת "כנסת תמיד", מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ וקצין הכנסת ניצב יוסי גריף, קיימו דיון והערכת מצב והביאו בפני יו"ר הכנסת את ההחלטה כי יש להפעיל את מצב "כנסת תמיד". יו"ר הכנסת הוא בעל הסמכות לקבוע האם לאמץ את ההחלטה ולהעביר את פעילות הכנסת אל אתר חלופי. מכון ון-ליר נבחר כאתר חלופי בשל קרבתו למשכן הכנסת, אודיטוריום ממוגן שמשמש כמליאה חלופית ומשרדים גדולי שמשמשים את עובדי הכנסת ומשמר הכנסת להמשך פעילות פרלמנטרית רציפה – ישיבות מליאה וישיבות של ועדות הכנסת השונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזכירה הכנסת ירדנה מלר הורוביץ ציינה כי "מרגע ההגעה לאתר החלופי הופעל חדר מצב שפעל בדיוק על פי הפקודה ובצענו את כל הדברים ההכרחיים כדי להיות מוכנים בהקדם האפשרי להימשכות הפעילות הפרלמנטרית – המליאה והוועדות".

על פי הפקודה, בתוך ארבע שעות מקבלת ההחלטה לפינוי, צריכה הכנסת לקיים את ישיבת המליאה הראשונה באתר החלופי. כ-100 עובדי הכנסת מהיחידות השונות, אנשי משמר, מזכירות, מנהלה וסדרנים, יצאו מהכנסת עם "קבלת ההחלטה" להפעיל את "כנסת תמיד" ובאמצעות ציוד המאוחסן במחסנים שונים הכוללים ציוד לפריסה ראשונית (ציוד מחשוב ותקשורת, ציוד הקלטה והגברה, טפסים מנהליים, דגלי ישראל ואפילו סמל המדינה) הקימו את אתר הכנסת החלופי. בחדר המצב ישב המנכ"ל יחד עם מזכירת הכנסת והם פיקחו על כל התהליך התכנוני והמנהלי עד למוכנות מלאה להמשך פעילות פרלמנטרית במליאה ובוועדות. בתום הדיון בחדר המצב, נבדק גם אולם המליאה החלופי שבו הוצבו שלטים על המושבים על פי החלוקה לסיעות השונות.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר, "על פי מה שראינו היום, המוכנות של הכנסת לתרגיל טובה מאד. אני מודה לכל היחידות שלקחו חלק בתרגיל ומודה לאנשי מכון ון-ליר על האכסניה".

קצין הכנסת ניצב יוסי גריף ציין כי "למרות הזמנים שהוקצבו לתרגיל, ההתארגנות באמצעות כל מי שנטל חלק היתה מהירה. אני רוצה להודות למטה המשמר שעמל על כתיבת הפקודה ולמכון ון-ליר על שיתוף הפעולה המצוין".

צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי

Back to top button