חדשות הארץמבזקים

הנשיא ריבלין נשא דברים באירוע שנערך לכבוד יציאת הספר 67 ירושלים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (שני) באירוע שנערך לכבוד יציאת  הספר "67 ירושלים. מלחמה" מאת גדעון אביטל-אפשטיין. הספר מציג את התהליכים שהתרחשו בירושלים וביחסי ישראל וירדן מאז מלחמת העצמאות והסכמי שביתת הנשק, כמו גם את הלחימה בירושלים במלחמת ששת הימים. עוד נשאו דברים באירוע בבית הנשיא יו"ר גבעת התחמושת, מנחם לנדאו; מפקד הסיירת הירושלמית, אלוף משנה (מיל') יוסי לנגוצקי; מפקד בגדוד 106 חטיבת "הראל", סגן אלוף (מיל') ד"ר נחום ברוכי ומפקד גדוד 66 בחטיבת הצנחנים, סגן אלוף (מיל') ד"ר דורון מור.

"לאורך השנים נחשפנו לעוד ועוד זוויות הסתכלות על המציאות של מלחמת ששת הימים. זוויות שלא הכרנו עד כה, ועדיין לא הרבה חושבים על זה, הידע שיש לנו על מלחמת ששת הימים הוא מאד חלקי." הנשיא הדגיש: "כשמדובר באחד האירועים המכוננים ביותר של מדינת ישראל, של המרחב הארץ ישראלי ושל החברה הישראלית, אירוע שמשפיע כל כך על המציאות הישראלית היינו רוצים ללמוד ולהבין אותו על כל היבטיו. ספרך גדעון, מייצר את האפשרות לא להיות מוגבלים לסיפור אחד."

״הספר מציף טענה שונה וחשובה מאין כמותה,״ אמר הנשיא. ״עלינו לפתור גם את אשר קרה במלחמה עצמה. עלינו, אולי לראשונה, להישיר מבט אל המציאות של מלחמת ששת הימים, המציאות על רבדיה השונים ועל זוויותיה השונות. לא ממקום שיפוטי, אלא בהתבוננות מעמיקה. רק לאחר שנבחן את המציאות בצורה אמתית וכנה, נוכל לצלוח את ההתמודדות עם ההשלכות. רק כך נוכל להביט נכוחה באתגרים. רק כך נוכל לזהות את ההזדמנויות שניצבות בפנינו ורק כך נוכל לבנות את העתיד המבטיח שעוד נכון לנו.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/לע"מ

Back to top button