חדשות הארץמבזקים

"אין לנו כוונה ליזום מהלך בעזה – אבל אני שמח שחמאס בפאניקה"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לפני זמן קצר (שני) בפתח ישיבת הסיעה, לפרסומים בכלי התקשורת בנוגע לרצועת עזה ואמר "ברצוני פה להבהיר כמה נקודות. כדאי להעמיד דברים על דיוקם, האינפורמציה והדיסאינפורמציה זורמות לא רק בכלי תקשורת ישראלים אלא גם בעולם כולו, ואני קודם כל אתייחס למה שפורסם בכלי תקשורת ערבים בעיקר, גם ראיתי ב'אל-חייאת' בלונדון שמדינת ישראל תנצל את התרגיל הצבאי המשותף כדי לתקוף את רצועת עזה, לחסל את ראשי חמאס. אני רוצה לבהיר חד וברור, אין לנו שום כוונה ליזום שום מהלך צבאי בעזה, אבל אני שמח שהנהגת חמאס נמצאת בפאניקה וזה גם קצת אומר על "אומץ לבם".

ליברמן הוסיף "צריך להבין שחמאס הוציא בשנת 2017, 260 מיליון דולר לייצור רקטות ולחפירת מנהרות, מתוכם כ-100 מיליון דולר הגיעו מאיראן, כל השאר מגביית מסים בתוך הרצועה ותרומות ממקורות כאלה ואחרים. אבל חמאס השקיעו 260 מיליון דולר בהתעצמות ולא היו מוכנים להסיט אפילו שקל אחד לטובת מערכת המים, החשמל, הבריאות או החינוך ברצועה. מבחינתם זה נשק ההתנגדות והם לא מוכנים להסיט משם גרוש אחד, אבל מוכנים להקריב את כל תושבי עזה. אגב גם לגבי חשמל צריך להבין שאצל הנייה ואצל יחיא סנוואר ומרוואן עיסא לא חסר חשמל, יש להם חשמל 24 שעות.

המצב בעזה הוא אכן קשה, יש שם מצב כלכלי מאוד לא פשוט שחייבים לטפל בו אבל אין שום משבר הומניטארי. מי שלא מבין, במדינת ישראל מי שמוסמך לקבוע האם יש משבר הומניטארי או לא ברצועה או ביהודה ושומרון, זה המתפ"ש פולי מרדכי. אני על דעת מערכת הביטחון כולה, זו בדיוק ההגדרה, אין משבר הומניטארי, יש מצב קשה וצריך לקחת את זה בחשבון. יש התדרדרות ברמת השירותים, ברמת התשתיות הבסיסיות, אבל אין משבר הומניטארי. אגב גם באותה ועידת התרומות שהייתה בבריסל רק לפני שבוע, אף אחד לא דיבר על המשבר ההומניטארי ואני מדגיש, זה על דעת כל מערכת הביטחון כולל מתפ"ש, שב"כ, כולם. מה שקורה ברצועה, כפי שאמרתי, שהמשבר נוצר בגלל מלחמות בין פתח לחמאס, ביו חמאס לרשות הפלסטינית, תוסיפו לזה 6,000 פקידים שאבו מאזן שלח לפנסיה ופיטר, תוסיפו לזה קטארים ש"נעלבו" שהפיוס כביכול נעשה מאחורי גבם והפסיקו פרויקטים בתחום השיקום בהיקף 400 מיליון דולר וכך הלאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמאס לא רוצה לקחת יותר אחריות על רצועת עזה, פתח לא לוקח, רשות פלסטינית לא לוקחת אחריות על רצועת עזה בגלל שחמאס לא מסכים להעביר את גביית המסים לידי הרשות. אנחנו לא צד למשבר הזה, מי שמציע שאנחנו נקח כסף ממשלם המסים הישראלי ונזרים את זה לרצועת עזה- זו טעות. מה שקורה בפועל שחמאס מנסה למנף את המשבר הכלכלי, ולא רק הכלכלי אלא גם הפוליטי, החברתי, חמאס מנסה למנף את המצב הקשה ברצועה והוא בטוח שישראל תהיה זאת שתמצמץ ראשונה. אז לכן אני מציע שכולם ירגעו, וצריך לטפל בסוגיות מן הסוג הזה בקור רוח, עם עצבי ברזל ועם שיקול דעת. לא ליצור כותרות שאין להן שום קשר למציאות." סיכם ליברמן.

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

Back to top button