חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אושרה התקנה: ניתן לעצור בתחנת מוניות לשם העלאת והורדת נוסעים

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (שני) את בקשת משרד התחבורה לבצע תיקונים בתקנות התעבורה, הנוגעים לכללי ההתנהגות בדרך. בין היתר אושר לתקן את התקנה המתירה עקיפה מימין במקרים מסוימים, כדי להבהיר את הנסיבות המתירות עקיפה מימין, עוד אושר לבטל את האיסור הגורף על עקיפה במנהרה וכן אושר התיקון שמבהיר כי פניית פרסה מותרת רק במקום שבו מותרת פנייה שמאלה או שיש תמרור המתיר פיית פרסה, ובלבד שלא סומן בתמרור האוסר על פרסה או מחייב נסיעה בכיוון אחר שאינו שמאלה, והתיקונים יכנסו לתוקף 30 יום לאחר פרסומם ברשומות. עם זאת הוועדה סירבה לאשר תקנה שנועדה לאסור עצירה להורדת נוסעים בתחנת מוניות, וביוזמת היו"ר כבל אפילו הרחיבה את התקנה כך שניתן יהיה לא רק להוריד נוסעים אלא גם לעצור לשם העלאת נוסעים בתחנת מוניות. היו"ר כבל הבהיר כי לא יאשר תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה.

בדיון היום עסקה הוועדה בעיקר בתקנה שביקש משרד התחבורה לאשר על מנת למנוע עצירה להורדת נוסעים בתחנת מוניות. ח"כ יעקב פרי התנגד לתיקון ואמר כי אמנם הוא מבין את איסור החניה בתחנת מוניות, אבל לא מדובר בכך אלא בבקשה לאסור עצירה רק לשם הורדת נוסעים. היו"ר כבל הוסיף כי מדובר במקום הכי בטוח שבו ניתן לעצור לשם הורדת והעלאת נוסעים. הוא הודיע כי יסרב לאשר את האיסור על הורדת נוסעים ואף דרש להוסיף לתקנה היתר להעלות נוסעים – והצעתו אושרה. "זאת לא תקנה עם הפנים לציבור, אנחנו לא מדברים על עמידה ממושכת ושוטרים לא יתחילו לעשות עכשיו הסתוות ליד תחנות מוניות לראות מי מעלה ומוריד נוסעים. מדובר במקום הכי בטוח להורדת והעלאת נוסעים, ולא ייתכן שנגיד לנהגים שיעצרו מעכשיו באמצע כביש מהיר", אמר.

בוחן התנועה מופיד משלי, שהתארח בוועדה במסגרת יום השוטר, הצטרף לדעת חברי הכנסת ואמר כי עצירה ממושכת אמנם יכולה להפריע, אבל אם מדובר רק בהורדה או העלאת נוסעים אז תחנת המוניות זה המקום הבטוח ביותר. מנהלת אגף הנדסת תנועה במשרד התחבורה, חן כהן, ציינה מנגד כי הכוונה הייתה שהרשויות המקומיות יצטרכו לאתר מקומות אחרים לטובת הורדת והעלאת נוסעים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפתח הישיבה ציין היו"ר כבל כי הדיון מתקיים במסגרת ציון יום השוטר בכנסת, אותו יזם ח"כ מיקי לוי. ח"כ לוי אמר כי בכוונתו להגיש הצעת חוק שתחייב בני נוער שרוכבים על טרקטורונים להוציא רישיון למכונית, ולא כמו המצב כיום המחייב רישיון על טרקטור. מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, התייחסה לאי הביטחון התעסוקתי של השוטרים והסוהרים לעומת משרתי הקבע בצה"ל וקראה לשר האוצר לקיים את פסיקת בית הדין לעבודה בעניין, המשווה את התנאים. "לא יכול להיות שיזלזלו בשוטרים ובסוהרים, אנחנו לא

בנוסף לכך אישרה היום הוועדה את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים, וקבעה כי המשקל המרבי להובלת חומרים מסוכנים יעמוד על 44 טון, בהתאם לאמנה האירופית להובלת חומרים מסוכנים. התיקון נדרש לאחר שבמשרד התחבורה התברר כי התקנה העוסקת בכך בישראל לא מגבילה את המשקל המרבי המותר להובלת חומרים מסוכנים.

עוד נדונה היום היום בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים וחניית מכליות במסוף דלקים. התיקון נועד לאפשר לבעלי רישיון להובלת דלק להשתמש גם במסופי הדלק הקיימים בישראל כחניונים למיכליות דלק, בנוסף לחניונים המותרים לפי התקנות כיום. עם זאת, במהלך הישיבה התגלתה מחלוקת בין נציגת המשטרה, ראש מדור רישוי באדף מבצעים סנ"צ מיה וינקלר, לבין נציגות משרד התחבורה. סנ"צ וינקלר טענה כי לא ברור מדוע נדרש התיקון והביעה חשש שאם יקומו בעתיד מסופי דלק חדשים המשטרה לא תוכל לפקח עליהם שכן הם לא מוגדרים בחוק או בתקנות. בעקבות זאת הודיע היו"ר כבל כי הוא לא יעלה את התיקון להצבעה, וקרא לנציגי המשרדים להביא לוועדה נוסח מסודר ומוסכם.

Back to top button