בריאותחדשות הארץמבזקים

פעוט בן 10 חודשים בלע סוללה של צעצוע שגרמה לכיב בקיבתו

סוללה של צעצוע שגרמה לכיב בקיבתו של תינוק בן 10 חודשים, חולצה בהצלחה ע"י ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים במרכז הרפואי פדה-פוריה.

"נכנסתי לשירותים וראם שיחק בחדר עם פלאפון צעצוע, כשיצאתי ראיתי שהפלאפון נשבר. זכרתי שהיתה סוללה בצעצוע וראיתי שהיא נעלמה, נבהלתי מאד, פחדתי מאד שהתינוק בלע אותה…" הודות לערנות של האם- סברין ג'אנם , ראם, בנה בן ה10 חודשים, הובהל למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה.

"בצילום ראו את הסוללה בקיבה של התינוק, הוחלט להמתין כמה שעות ולראות אם הסוללה תצא באופן טבעי. למחרת אחרי שעשינו צילום נוסף, החלטנו להוציא את הסוללה מייד. מדובר בתינוק ממש קטן ולכן הסיכוי שהסוללה תצא באופן טבעי קטן ומעבר לכך הנזק שסוללה יכולה לגרום הוא גדול". מסביר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, במרכז הרפואי פדה-פוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסוללה נשלפה בהצלחה מקיבתו של ראם הפעוט בשיטה אנדוסקופית ותחת טשטוש. ולמחרת ראם הפעוט שוחרר הביתה.

ד"ר אבי און, מסכם, "כשהוצאנו את הסוללה, ראינו שהחלה להפריש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצר פצע בקיבה. צריך לגלות ערנות גבוהה כשמדובר בסוללות, מאחר ויכולות לגרום לנזק עצום לתינוק או לפעוט. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לדופן המעי והכי מסוכן- הסוללה מפרישה חומר קאוסטי שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב במעים".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button