צרכנות

איך מתמודדים עם נזקי הגשמים בגג רעפים?

העונה הגשומה החלה ומסתבר לכם שדרך גג הרעפים של ביתכם חודרים מים, מה עושים עכשיו?
חשוב לדעת שגם אם החורף כבר החל ניתן וחשוב לטפל בכל בעיה שמתגלה בגג רעפים. בעלי מקצוע העוסקים בהקמה ותחזוקה של גגות כאלה ידעו לבצע תיקון בכל היקף נדרש גם בעונה בה מזג האוויר קר ובלתי צפוי. אין זה עניין של מה בכך שהרי גשם עלול להפתיע ולהגיע דווקא בזמן בו עבודות התיקון בעיצומן וישנם פתחים בגג בשל רעפים שהוסרו.


ייתכן שהתחלתם את חורף עם גג רעפים תקין לחלוטין והנזק עימו אתם נדרשים להתמודד התרחש במהלך העונה הגשומה ואולי אפילו כתוצאה ממנה, למשל כאשר ענף שנשבר בעת סערה נפל על הגג ושבר רעפים.
לפניכם מידע וטיפים אשר יסייעו לכם להתמודד עם מצב בו גילתם שבגג הרעפים של ביתכם יש תקלה שצריך לטפל בה בעת שמזג האוויר סוער או שעלול להתפתח מזג אוויר שכזה במהלך ביצוע התיקון.

חכם נמנע ממצבים שפיקח יודע לצאת מהם
הפתגם המפורסם תופס גם ככל שהדבר נוגע לתקלות בגגות רעפים. גגות כאלה הם הנפוצים ביותר בארצנו בבתים צמודי קרקע, ובצדק. כל עוד הוקמו כראוי, מדובר בגגות עמידים מאוד המספקים הגנה מעולה ממזג האוויר ודורשים תחזוקה מועטה בלבד. אם בביתכם מותקן גג רעפים חשוב שתקפידו לבדוק תקינותו לפני בוא העונה הגשומה, יש לערוך ביקורת מצידו התחתון של הגג (מתוך האזור שנוהגים לכנות "עליית הגג") כמו גם מן הצד העליון (תוך שנוקטים בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים בעת שמבצעים עבודה בגובה). כשבודקים את הגג מלמעלה חשוב מאוד להלך בעדינות על הרעפים כדי לא לגרום לסדקים או שברים. עוד חשוב לבדוק את ארגזי הרוח והמרזבים.
אם תקפידו לבדוק את הגג מדי שנה לפני החורף תוכלו לגלות מראש כל תקלה הדורשת טיפול ותהיה בידכם השהות להזמין גגן רעפים שיבצע עבורכם את התיקון הדרוש עוד לפני הגשם הראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תקלות שנתגלו במהלך החורף ונזקים שקרו בעת סערה
אם גיליתם תקלה בגג הרעפים במהלך החורף אין זה משנה אם זו כבר הייתה קיימת או שהנזק התרחש אחרי שהחורף כבר החל. כשייתכנו משקעים חשוב מאוד לטפל בכל תקלה בגג רעפים במהירות המרבית. בעלי מקצוע העוסקים בהקמה ותיקון גגות רעפים יוכלו לבצע תיקון בכל היקף גם במהלך החורף, בין אם מדובר בהחלפת כמה רעפים שנשברו או הסרת רעפים מאזור גדול כדי להניח חדשים תחתם או כדי לבצע חיזוק לקונסטרוקציה שכשלה וגרמה לשקיעה בגג. קיימות שיטות שונות המאפשרות ביצוע עבודות בגגות רעפים גם במהלך החורף, כך למשל ניתן לפרוש יריעות חזקות שיאטמו באופן זמני אזורים מהם מוסרים רעפים.

לסיכום, אם תקפידו לבדוק את הגג לפני בוא החורף (בין אם בעצמכם או שתזמינו בעל מקצוע שיעשה זאת עבורכם) תמנעו מהפתעות לא נעימות. אם בכל זאת גיליתם תקלה בגג הרעפים במהלך החורף חשוב לפנות מיד לבעלי מקצוע שיידעו לספק את הפתרון המתאים במהירות. אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת הרשנבוים המתמחה בתיקון מרזבים וגגות רעפים, עם ניסיון של למעלה מ30 שנה: 073-7576835

Back to top button