חדשות חוץלבנוןמבזקים

חיזבאללה מאיים – אסדות הגז של ישראל על הכוונת שלנו

ארגון חיזבאללה בלבנון פרסם היום (שלישי) הודעת אזהרה ואיום מפורש בו ציין כי אסדות הגז של ישראל נמצאות על הכוונת של חיזבאללה ועשויות להיפגע. אזהרה זו לישראל באה על רקע המתיחות בנוגע למחלוקת על קידוח הגז בגבול המפריד בין המים הכלכליים של ישראל ולבנון (בלוק 9).

באיומים באמצעות סרטון וידאו שהופץ ברשת האינטרנט ותמונות נכתב כי "מי שפוגע באתרי הנפט והגז במים הכלכליים הלבנוניים, האתרים שלו ייפגעו". עוד נכתב כי ישראל יודעת שלבנון יכולה לעשות זאת.

בימים האחרונים ממשיכה המתיחות בין הצדדים לעלות, וכבר מספר שרי ממשלה התייחסו בכלי התקשורת למתיחות בצפון, חלקם אף השמיעו איומים תקיפים כנגד חיזבאללה ולבנון לבל ינסו לתקוף את ישראל, אחרת ישראל תחזיר את לבנון לתקופת האבן. הדברים נשמעו גם מפי שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר התחבורה ישראל כץ, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האיומים מצד חיזבאללה החלו עם בניית המכשול בגבול לבנון וככל שהעבודות מתקדמות כך גם האיומים מתגברים משני הצדדים. ראשי ההנהגה בלבנון סיכמו כי ינסו לפעול במישור הדיפלומטי בכדי לעצור את הקמת המכשול שלטענתם מפר את ההסכמים שנחתמו. בישראל דווקא טוענים כי מדובר בשטח הריבוני שלנו כפי שהוחלט במועצת הביטחון של האו"ם מיד עם נסיגת כוחות צה"ל מלבנון בשנת 2000.

אז כך, שמבחינת גורמי הביטחון בישראל ובגיבוי מלא של הממשלה אין לישראל כל כוונה לעצור את העבודות להקמת המכשול והעבודה נמשכת כל העת.

על אף האיומים והמתיחות בין ישראל ללבנון, סיירו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן.

ראש הממשלה נתניהו אמר בסיום הסיור, "אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו."

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button