חדשות הארץמבזקיםסרטונים

שריפה בקניון הדר בירושלים – תיעוד ממצלמת הקסדה של מפקד הצוות

היום (רביעי) אחר הצהריים פעלו שישה צוותי כיבוי ומנוף גבהים, בפיקודו של רשף מנשה נחום בשריפת רכב בחניון המקורה בקניון הדר בירושלים.

לוחמי האש שהוזנקו למקום, פעלו במהירות רבה ומנעו את התפשטות האש לרכבים רבים אשר חנו בסמוך, וכן ביצעו פעולות הגנה ומניעה כדי למנוע מהאש והעשן הסמיך והרעיל לעבור לתוך קומות המסחר בהם שהו באותה עת מאות רבות של אזרחים.

בנוסף, בעקבות הסכנה הגדולה לאזרחים ששהו בקניון, הורה מפקד כוחות כב"ה בשטח, על פינוי הקניון והחניון מאזרחים ע"י לוחמי האש ובסיוע כוחות אבטחה ושיטור. לא דווח על נפגעים בשריפה! בכבאות והצלה תחנת ירושלים, נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

להב נח יונה קצין כבאות והצלה שפעל באירוע: "דווח לנו על עשן שמיתמר מהחניון של קניון הדר, אל תוך שטחי המסחר של הקניון בהם שהו באותה עת מאות רבות של אנשים. הזנקנו למקום באופן מיידי, כוחות כיבוי והצלה גדולים. צוותי הכיבוי שהגיעו תוך זמן קצר אל מוקד השריפה, כיבו את הלהבות, אווררו את הקניון מעשן, ומנעו את התפשטות האש. במקביל לפעולות הכיבוי, סרקו לוחמי האש בתוך העשן הסמיך אחר לכודים ופינו את הקניון מאזרחים."

עוד אמר קצין הכבאות להב כי "אירוע זה, היה אירוע בעל פוטנציאל גדול לפגיעה המונית באזרחים, עקב העשן הרעיל ומטען האש, בזכות פעילותם המהירה והמקצועית של לוחמי האש, נמנעה פגיעה קשה במאות האזרחים שהיו באותה העת ברחבי הקניון"

Back to top button