חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

רמ"ט חיל האוויר: "אין לנו הגנה הרמטית של כיפת ברזל סביב כל מטוס"

‏רמ"ט חיל האוויר, תא"ל תומר בר התייחס לפני זמן קצר (שבת) להסלמה בצפון ורצף האירועים שהתרחשו החל משעות הבוקר המוקדמות בצפון הארץ, "לפנות בוקר סמוך לשעה 4 זיהו מערכי הגילוי של חיל האוויר מטוס ללא טייס איראני שעושה דרכו לשטח ישראל. המטוס חדר בפועל לתחומי מדינת ישראל, חיכינו לו ואז הפלנו אותו באמצעות מסוק קרב מעל צפון הבקעה, דקה וחצי אחרי שחדר לשטחנו. היה חשוב שהמל"ט האיראני יופל בשטח ישראל, מדובר בכלי טיס מאתגר בעל חתימה".

תא"ל תומר בר, רמ"ט חיל האוויר מעריך כי נפילת המטוס נגרמה מטיל קרקע אוויר סורי שפגע בו, "אין לנו הגנה הרמטית של כיפת ברזל סביב כל מטוס. קרון השליטה האיראני הושמד כשהוא בתנועה והיו בו איראנים, בעת הפגיעה. ‏במל"ט האיראני היו מרכיבים של חתימה נמוכה, בין השאר נבדקת האפשרות לחיקוי מודל אמריקני."

‏רמ"ט חיל האוויר, תא"ל תומר בר – צילום: דובר צה"ל

בנוגע לעדכון הרוסים אמר תת אלוף בר כי הרוסים עודכנו בזמן אמת על התקיפה בסוריה, לא יכול לפרט באיזה שלב. אין לנו בעיה עם החופש האווירי שלנו במרחב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין השורות אפשר להבין שחיל האוויר היה בכוננות לאירוע מהסוג הזה עוד לפני שהתרחש. בפועל כלי הטייס היה בשטח ישראל דקה וחצי, לאחר שחצה דרך הגבול עם ירדן. ‏בישראל רצו להשיג הוכחה חותכת לגבי המעורבות האיראנית ולכן לא הופל בשטח סוריה.

תא״ל תומר בר אמר כי "הסברה המובילה כעת היא שטיל נ"מ סורי פגע במטוס הקרב שנפל. העליונות האווירית שלנו לא נפגעה ורשמנו הצלחה מבצעית מלאה. זו הייתה תקיפת מערך הנ"מ הסורי הרחבה ביותר שביצענו מאז שלום הגליל. המל"ט האיראני היה בשטח ישראל דקה וחצי וחצה מירדן".

מקום נפילת מטוס הקרב הישראלי

Back to top button