איראןחדשות חוץמבזקים

סגן מפקד "משמרות המהפכה" באיראן: "אין לארצנו נוכחות צבאית בסוריה"

סגן מפקד "משמרות המהפכה" באיראן, הגנרל חסן סלאמי אומר כי גרסתה של ישראל לפיה מל"ט איראני חדר לשטח ישראל אינו נכון. "אנחנו לא יכולים לאשר את הדיווח הזה, אנחנו יודעים שהם (ישראל) שקרנים".

דובר הארגון לביטחון לאומי של איראן, חוסיין נקבי חוסייני, אמר בנאומו לערוץ "אל-ג'זירה" כי הפלת מטוס ה- F-16 היא "אזהרה ברורה לישראל" והוסיף כי "זמן ההתקפות הישראליות בסוריה הסתיים, מעכשיו כל תקיפה תיענה בתגובה".

שרידי המטוס שהופל סמוך להרדוף

שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן קרא לרוסיה ולארצות הברית להתערב בדחיפות כדי למנוע מצב שסוריה תהפוך ל"גשר החוצה בין איראן לישראל". אך מנגד אמר סגן מפקד משמרות המהפכה האיראני כי אין לארצו נוכחות צבאית בסוריה ונוכחותה של איראן בסוריה היא לשם ייעוץ בלבד, "די לסוריה בנוכחות בצבאית שלה בכדי להגן על עצמה", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי גורם צבאי בישראל אמר הערב כי איראן וכוח קודס פועלים מזה תקופה ארוכה מבסיס חיל האוויר הסורי T4 הסמוך לתדמור, בגיבוי כוחות צבא סורים ובאישור המשטר הסורי. על פי הגורם הבסיס משמש את איראן לביצוע העברות אמל״ח התקפי לגורמי הציר כחלק מתהליך בניין כוח ייעודי מול ישראל.

"פעולות אלו של איראן בבסיס מבוצעות לכאורה בכסות של תמיכה בלחימה כנגד גורמי הג׳יאהד העולמי אך הפעולות שביצעה ביממה האחרונה מוכחים כי עניינה האמיתי הינו פעולה ישירה אלימה כנגד ישראל." אמר הגורם והוסיף "בפעולה האיראנית התממשו כל האזהרות הישראליות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב תחילה על האיום בשטחה ולאחר מכן אל מול הגורמים העוינים הפעילים משטח סוריה אל מולה."

בישראל נבדקים כעת שני תרחישים שהובילו לאירועים היום בצפון. התרחיש הראשון כי איראן לא החדירה את המל"ט בכוונה למרחב האווירי והאירועים התרחשו ללא תכנון מוקדם והתגלגלו למה שראינו היום. האפשרות השנייה שהאיראנים החדירו את המל"ט במכוון למרחב האווירי של ישראל תוך כדי ציפייה שישראל תנסה להשמיד אותו, למעשה כמעין פיתיון למארב שתוכנן מראש בכדי להפיל בירי נ"מ את המטוס הישראלי.

 

Back to top button