חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"עכשיו כל מהלך צבאי שיקרה, יגידו שרה"מ עושה זאת בגלל החקירות"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתתף היום (רביעי) בוועידה השנתית השביעית של השלטון המקומי בישראל וקק"ל בתל אביב והתייחס להמלצות המשטרה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואמר כי "חזקת החפות שמורה לכל אדם, אפילו לראש הממשלה. ובמדינה שלנו יש גוף אחד שהוא מוסמך לקבוע אם בן אדם אשם או זכאי וזאת לא התקשורת, זה בית המשפט וכל השאר זו ספרות זולה, תכנית ריאליטי. מעולם לא אהבתי תוכניות ריאליטי ומעולם לא התעסקתי בריאליטי ולא מתכוון להתעסק בזה הלאה."

עד שהוא לא מורשע, הוא יכול להישאר ראש הממשלה? "ללא ספק, ואני חושב שכולנו חייבים להבין את המשמעות. אם ראש הממשלה מודח אז זה מהפך שלטוני. ראש הממשלה הוא ראשון בין שווים. סיפרתי פעם, אני חושב שלמישהו פה, שאני מכיר שר חוץ אחד שנאלץ להתפטר אחרי הגשת כתב אישום, הלך לביהמ"ש, יצא זכאי וחזר. אצל רה"מ זה לא קיים, זה ההבדל המהותי ולכן רה"מ כל עוד הוא לא הורשע בבית משפט הוא יכול להמשיך".

לגבי יאיר לפיד, קולגות שלך קוראים לו משת"פ ושטינקר – "אני באמת לא רוצה לא להדביק כינויים, כל אחד פועל פי תפישתו ומצפונו, אני לא מכיר מספיק פרטים ואני בד"כ לא מחלק ציונים לשרים או שרים לשעבר, שכל אחד יפעל לפי הבנתו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן הוסיף ואמר, "אני מניח שכל מהלך צבאי חלילה שיקרה עכשיו, יגידו כלפי רה"מ שהוא עושה את זה בגלל החקירות – אני חושב שמי כמוך מכיר את כל התהליכים, באמת כרגע אנחנו פועלים בצורה מאוד מסונכרנת, גם מערכת הביטחון, גם שר הביטחון, גם כל הגופים הנוספים, אף פעם זו לא החלטה של איש אחד ולא של שניים. זה מל"ל, קבינט, שב"כ, מוסד, מטכ"ל, רמטכ"ל, יש שם מספיק איזונים על מנת שכל עם ישראל יכול יהיה להיות בטוח שכל החלטה שמתקבלת היא מתקבלת באופן ענייני, מסודר, מתוכנן, מחושב, אין פה שום אפשרות לשחק עם החלטות בנושא ביטחון, אין פה מקום תמרון לכל שיקול אחר. לא יכולים להיות שיקולים זרים, המערכת לא בנויה ככה שאפשר יהיה להכניס שיקול זר."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button