חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ חוטובלי: "אין כאן רצון לחשיפת האמת, יש כאן רצון להחליף את השלטון"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי העלתה היום (רביעי) סרטון בעמוד הפייסבוק שלה ממשכן הכנסת בעקבות הגשת המלצות המשטרה בעניין חקירות ראש הממשלה.

חוטובלי אומרת בסרטון כי "סערה גדולה עוברת על בית המחוקקים הישראלי בעקבות פרסום המלצות המשטרה ואני הגעתי לכאן כדי להזכיר לכולנו כללי יסוד בדמוקרטיה. כולם הולכים לדבר על מוסר ועל ערכים ועל ערכי שלטון החוק, אבל שלטון החוק בישראל הוא קודם כל כיבוד רצון העם. אתם, ציבור הבוחרים הישראלי, שלחתם את נתניהו, מפלגת הליכוד, להנהיג את מדינת ישראל בבחירות דמוקרטיות. זה היה רצון רוב העם."

"הבית הזה מתחלק לקואליציה ואופוזיציה, לממשלה ומיעוט שרוצה להחליף את הממשלה. לצערי הרב נראה שהמיעוט הזה מעולם לא קיבל את רצון הבוחר. פעם אחר פעם אנחנו רואים התנגחות, שהיא דבר לגיטימי כשמדובר על דעות, כשמדובר על אלטרנטיבה רעיונית, אבל הוא לא לגיטימי בכלל כשמפעילים לחץ על יועץ משפטי לממשלה באופן שיטתי להגיש כתב אישום בכל מחיר. אין כאן רצון לחשיפת האמת, אין כאן רצון אמיתי לכבד את כללי הדמוקרטיה הישראלית, אלא יש כאן רצון להחליף את השלטון בישראל שלא בדרך שקבע המחוקק הישראלי. אנחנו כולנו חפצים לדעת את האמת אבל צריך לזכור: יש הבדל אדיר בין המלצות משטרה, שאין להן שום תוקף מחייב, לבין הגורם היחיד שהוא אחראי על העמדה לדין של נבחרי ציבור, והוא היועץ המשפטי לממשלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כן, כולנו רוצים נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים ומערכת בחירות נקיה, אבל צריך לזכור: כשמדובר בהאשמות חמורות כמו שוחד, כדאי מאוד שתהיה תשתית ראייתית להעמדה לדין כשמדובר בקבלת מתנות מחברים, ספק גדול אם המשטרה באמת מציגה תשתית ראייתית שמדברת על שוחד במובן הקלאסי של המילה של תמורה. אני חושבת שברור לכולנו שהאמת לא חשופה ולא גלויה. האבסורד הגדול ביותר הוא שהעד המרכזי של המשטרה הוא האדם שרוצה לראות את עצמו המחליף של נתניהו.

אם יאיר לפיד רוצה להחליף את נתניהו, שיזכה באמון העם, שלא יעשה את זה דרך משטרת ישראל. אנחנו כאן כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית וכדי לדאוג לכך שכולנו נחכה להיוודע האמת המשפטית ולא רק לאותם אירועים תקשורתיים שבסופו של יום מטרתם היא אחת: להחליף את רצון הבוחר."

Back to top button