חדשות חוץמבזקים

הטבח בפלורידה: 17 נורו למוות, משרד החוץ: "לא ידוע על נפגעים ישראלים"

ניקולס קרוז, בן 19 תלמיד לשעבר בתיכון "מרג'ורי סוטנמן דאגלס" שבעיר פארקלנד במדינת פלורידה, חדר אמש (רביעי) לבית הספר כשהוא חמוש וירה לכל עבר.

17 בני אדם נהרגו ולפחות 16 נפצעו כתוצאה מהירי בבית הספר התיכון בו לומדים כ- 3,000 תלמידים ונחשב לאחד מבתי הספר הגדולים במחוז הרווארד. רוברט רנסי, מנהל ביה"ס אמר כי בית הספר יישאר סגור עד לשבוע הבא. "ביום הזה אנו עדים ליום הגרוע ביותר לאנושות" אמר מנהל בית הספר והוסיף "החשוד בירי, ניקולס קרוז גורש מבית הספר מסיבות משמעתיות ונחשב לתלמיד בעייתי מאוד". קרוז שנעצר אמש יובא היום בפני בית המשפט.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאירוע ואמר "תפילותיי ותנחומיי למשפחות קורבנות הירי הנורא בפלורידה, אף ילד, מורה או כל אחד אחר לא צריך להרגיש לא בטוח בבית ספר אמריקני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי קרוז הגיע לבית הספר כשהוא חמוש ברימוני עשן ורובה חצי אוטומט מדגם AR-15. הוא הפעיל את אזעקת האש על מנת לגרום לתלמידים ולמורים לצאת מהכיתות בכדי לפגוע בכמה שיותר, וכשהחלו לצאת פתח בירי ללא הבחנה. מאחר ובבית הספר התקיים תרגיל אש מספר ימים קודם לכן, רבים חשבו שמדובר בתקלה ולא יצאו מהכיתות, מה שמנע פגיעה גדולה יותר. עם הישמע הירי, רבים הספיקו להימלט מהבניין ואחרים חיפשו מחסה בכיתות. מספר תלמידים אף תיעדו את הרגעים ובסרטון שפורסם בכלי התקשורת נשמע הירי כשברקע צרחות של התלמידים.

אחת המורות, מליסה פלקובסקי סיפרה כי הסתתרה בתוך ארון בכיתה ביחד עם 19 תלמידים אחרים במשך כמעט 40 דקות.

ממשרד החוץ בישראל נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים במתקפת הירי, אך כלי תקשורת בארצות הברית ציינו כי יש לפחות 4 יהודים בין הקורבנות.

צילום: fox13
צילום: fox13
צילום: fox13
אינסטגרם
קרדיט: HANDOUT/REUTERS

Back to top button