העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

משרד הבריאות בעזה מתריע מפני מחלות ומגיפות, "מערכת הבריאות קורסת"

איגוד שירותי הרפואה ברצועת עזה התריע הבוקר (חמישי) מפני התפשטות מחלות ומגיפות בעזה זאת בעקבות שביתת חברות הניקיון בבתי החולים ברצועת עזה. עובדי התברואה מוחים על כך שלא קיבלו את שכרם כבר ארבעה חודשים, זאת לאחר שהממשלה ברמאללה הפסיקה לשלם לחברות הקבלן המעסיקות אותם.

באיגוד שירותי הרפואה אמרו כי מצב מערכת הבריאות בעזה קשה מאוד. "אנו קוראים לעולם החופשי להתערב ולהציל את המצב הבריאותי בעזה מקריסה. אנח קוראים לשר הבריאות להגיע לעזה ולשאת באחריות שלומם של המטופלים", אמרו.

יש לציין כי שביתת כ-800 עובדי התברואה היא צרה נוספת לשירותי הבריאות שסובלים ממחסור של סולר להפעלת הגנרטורים בבתי החולים וממחסור של תרופות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד הבריאות ציינו כי שביתת עובדי התברואה עלולה להוביל להשלכות חמורות ולאובדן חיי אדם. "הזבל בפחי האשפה נערם וכבר אפשר לראות פסולת עם דם ומחטים משומשים בכל מקום בבתי החולים, במחלקות האשפוז, בחדרי ההמתנה ובמסדרונות".

דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אלקודרה אומר כי "בשל היעדר שירותי הניקיון הצוותים הרפואיים בבתי החולים נאלצים לדחות ניתוחים ובמקרים קשים שלא ניתן מבצעים הליכים רפואיים בתנאים העלולים לסכן את המטופלים".

Back to top button