צרכנות

5 עובדות שלא ידעתם על יפן

בערך בשנת 1,600 לספירה, החלה ביפן תקופה המכונה תקופת טוקוגאווה, אשר בין השאר התאפיינה בסגירת השערים של מדינת יפן להשפעות מחוץ לה, וזוהי אחת הסיבות לתרבות הייחודית, האותנטית, והשונה כל כך המאפיינת את יפן, ביחס לשאר מדינות העולם.

התקופה הסתיימה בתחילת המאה ה – 19, עם הפיכתה של המדינה למודרנית ופתיחת השערים לתקשורת והשפעה של ארצות המערב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בקצת יותר מ – 200 השנים, התפתחה ביפן תרבות עשירה וייחודית, שחלקים ממנה מפתיעים. הנה חמש עובדות, שלא ידעתם על יפן והתרבות שלה.

#1 – הדת הנפוצה ביפן היא השינטו, אולם יפנים רבים אינם משתייכים לדת זו או אחרת

הדת הנפוצה ביפן היא דת פוליתאיסטית (כזו שמאמינה בדמויות רבות המייצגות את אלוהים) והיא מכילה גם מיתולוגיה עשירה ומרתקת. גם האמונה הבודהיסטית נפוצה ביפן אולם ישנם יפנים רבים שפשוט אינם משתייכים לאף זרם דתי.

#2 – המוזיקה היפנית היא מקומית בלבד – אבל היא עדיין השנייה בגודלה בעולם

היפנים הם חובבי תרבות, וכמעט כל האפיקים בהן התפתחה התרבות היפנית – היא התפתחה בקצב מהיר ובאופן ייחודי ואותנטי. כך הספרות היפנית העשירה, הריקוד היפני הייחודי, אמנות הקליגרפיה שהיא אמנות הכתיבה של אותיות בצורה אמנותית, ועוד. המוזיקה היפנית כבר מזמן זנחה את גבולות המסורת והפכה לרוק-אנד-רול אמיתי. הצעירים היפנים מקשיבים בעיקר למוזיקה מקומית (ופחות למוזיקה שמגיעה מארצות אחרות בעולם), ותעשיית המוזיקה העכשווית היא השנייה בגודלה בעולם, אחרי תעשיית המוזיקה בארה"ב.

#3 – היפנים ממש אוהבים פירות (והם משלמים עליהם המון)

המאכלים הנפוצים ביפן הם אלה שקל לגדלם באופן מקומי. הדגה ופירות הים, למשל, מצויים בשפע ביפן ומחירם לא גבוה. זו הסיבה שברבים מן המאכלים המקומיים, משולבים דגים שונים, נאים או עשויים.

סוג האדמה ותנאי מזג האוויר ביפן מתאימים מאוד לגידול אורז, מפני שרבים משטחי החקלאות מוצפים במים בעונה הגשומה. אולם תוצרת חקלאית אחרת מצויה בכמויות פחותות ביפן ופירות, למשל, מיובאים בעיקר מחו"ל. מלונים, ענבים, ואפילו פירות הדר – כל אלה הם יקרי המציאות ביפן, ונמכרים במחירים מופקעים לעיתים, של אלפי דולרים לקילוגרם.

#4 – היפנים מדקדקים באופן בלתי מתפשר בנוגע לסושי שלהם

הסושי, אחד מסמלי ההיכר של תרבות האוכל ביפן, הינו מאכל עשוי אורז דביק, עטוף באצה ובליבתו בדרך כלל פיסה של דג נא ו/או ירקות טריים. על מלאכת הכנת הסושי אמון המאסטר סושי, שעובר תהליך לימוד אישי ומפרך, על פני מעל שבע שנים, בניהולו של מאסטר סושי שכבר עבר את ההכשרה. מעטים הם אלה שמתחילים את ההכשרה – ומעטים אף יותר מסיימים אותה. בישראל, יש לנו מאסטר סושי אחד במסעדת שף בתל אביב, TYO המציעה תפריט יפני אותנטי המשלב ניחוחות מקומיים וחוויה אכילה ייחודית – וגם סושי משלוחים בתל אביב.

 

#5 – לא צריך לנסוע עד יפן כדי לחוות את התרבות היפנית

TYO, מסעדת שף בתל אביב בראשות המאסטר סושי היפני יאמה סאן, מציעה מנות עסקיות בתל אביב, רולים אותנטיים של סושי מגרה חושים ותפריט ייחודי של אוכל יפני – ממש כאן אצלנו חוויית הביקור במסעדה משלבת טעמים רחוקים ואווירה מיוחדת – מוזמנים להגיע וליהנות!

Back to top button