מבזקים

לפיד: האם הגענו למצב שלאחר מתן עדות במשטרה, אתה צריך מאבטחים?

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד התייחס אתמול (שישי) בערב להשמצות שספג בשבוע האחרון לאחר שהוגשו המלצות המשטרה בעניין חקירות ראש הממשלה נתניהו וכשנודע כי הוא עד מרכזי בתיק המתנות ואמר: "ראש הממשלה תקף אותי בפראות בפייסבוק ובנאומים, יו"ר הקואליציה קרא לי "שטינקר" מעל הדוכן. האם הגענו למצב שאם מזמנים אותך לעדות במשטרה ואתה אומר את האמת, צריך מאבטחים שישמרו על הגב שלך? אני לא קונה את זה. עלי לא יאיימו וישראל היא לא כזו מדינה."

ח"כ לפיד הוסיף "המלחמה שאנחנו מנהלים היא לא על פוליטיקה, אלא על ערכים. לפני העניין המשפטי, יש את הנשמה של מדינת ישראל. יפה עשה בנט שהזכיר שמנהיגים אמורים לשמש דוגמא. אני גידלתי את ילדיי שאם הם רוצים משהו, הם צריכים לעבוד קשה בשבילו. בפוליטיקה אין דבר כזה מתנות חינם. אם מישהו מציע לכם משהו בחינם, הוא לא באמת בחינם."

בנוגע לעדות שנתן במשטרה אמר לפיד "המשטרה זימנה אותי לעדות. עד שהגעתי לשם, לא ידעתי במה מדובר. הם שאלו אותי שאלות במשך פחות משעה, ואמרתי את האמת. נתניהו הוא אמן המילים, אבל העובדות הן פשוטות ואיש לא מכחיש אותן. נתנו לו מיליון שקל. לא חשוב אם זה במתנות או במזומן, זה עדיין מיליון שקל וההגנה היחידה שלו היא שזה "מתנות בין חברים." במקרה יצא ככה שגם אני מכיר את החבר. מעולם לא עלה בדעתי לקחת ממנו שקל. אם הלכנו למסעדה, שילמתי את חלקי. זה בדיוק מה שאיפשר לי לגלגל אותו מכל המדרגות כשהוא ביקש ממני משהו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נתניהו מצייר עולם דמיוני שבו מיליארדרים מחלקים בקלילות מיליונים לחברים שלהם. אין עולם כזה. בשום מקום. אם אביחי מנדלבליט או רוני אלשייך היו מקבלים מיליון שקל מחבר, כמה זמן אתם חושבים שהם היו נשארים בתפקידם?" אמר לפיד והוסיף "​מאחורי הגב שלי בכנסת תלויה תמונתו של מנחם בגין. שיחשוב כל ליכודניק מה בגין היה אומר על פינוקים במיליון שקל ועל הנסיון לסגור "דילים" ולקנות בכסף תקשורת אוהדת. מה בגין היה אומר על פרשת הצוללות, שבה אפילו כבר לא מכחישים שהשחיתות של מקורבי נתניהו הגיע לקודש הקודשים – בטחון המדינה."

צילום: מתוך פייסבוק

Back to top button