חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

שני חיילי צה"ל נפצעו קשה ו-2 בינוני וקל בפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה

שני חיילי צה"ל נפצעו היום (שבת) באורח קשה ושני חיילים נוספים באורח בינוני וקל כתוצאה מפיצוץ מטען נפץ שהופעל נגד כוח צה"ל סמוך לגדר הגבול מרחית לח'אן יונס שבדרום רצועת עזה. לאחר הפיצוץ נחת מסוק צבאי סמוך לאזור הפיצוץ בעין השלושה ובנוסף הוזעקו אמבולנסים של מד"א לסייע בפינוי הנפגעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. למקום הוקפץ כוח צבאי גדול שהחלו בתחקיר האירוע. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "מהאירוע בגבול רצועת עזה פונו לחדר הטראומה בשני מסוקים 4 פצועים. שניים מהם במצב קשה, שניים במצב בינוני. כולם קיבלו טיפול ראשוני בחדר הטראומה. הפצועים הועברו לחדר ניתוח"

דובר צה"ל מסר שבתגובה להפעלת המטען נגד כוח צה"ל נורה פגז מטנק לעבר עמדת תצפית של חמאס בדרום הרצועה, אך לא דווח על נפגעים בתקיפה זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי במהלך הפרות סדר שאירעו אמש באזור נתלה דגל פלסטין על גדר המערכת ולידו הוטמן מטען חבלה. היום כשהגיע כוח צה"ל של הנדסה וגולני להוריד את הדגל הופעל עליו המטען והתפוצץ. כל הסימנים מראים כי מדובר במארב מתוכנן ובצה"ל חוקרים כעת מי עומד מאחוריו.

גורמי ביטחון מעריכים כי ייתכן והג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי הפיגוע וביצע זאת כנקמה על הריסת המנהרה ב-30 באוקטובר. עם זאת ישנם דיווחים אחרים המדברים על פעולה של ארגון קטן המורכב מסלפים ג'יהאדיסטים.

על אף תקיפת עמדת חמאס, גורמי ביטחון אומרים כי מדובר באירוע הקשה ביותר מאז סיום מבצע "צוק איתן" ומעריכים כי תגובת צה"ל משמעותית עוד לפנינו. הערכה כי צה"ל יגיב בעוצמה אך עם זאת יעשה זאת באופן מידתי על מנת להיגרר לתגובה נגדית ולסבב נוסף ברצועה. בתוך כך הודיע ארגון חמאס על פינוי מפקדות ובכירים בארגון הונחו לרדת למחתרת על מנת שלא יהיו חשופים בפני חיסול ישראלי.

Back to top button