חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

חברי כנופיה מרמאללה הונו אזרחים ישראלים במיליוני שקלים

כוחות מיוחדים של משטרת פעלו בחודש שעבר ברמאללה מספר פעמים ועצרו חברי כנופיה פלסטינית שביצעו מעשיי הונאה בהיקף של כ-16 מיליון שקל. המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת בה נחשפו כ-250 מקרים שונים של הונאה ונסיונות הונאה בסכומים של אלפי עד מאות אלפים שקלים כל אחד. הקורבנות למעשי ההונאה היו אזרחים ישראלים פרטיים שפרסמו מודעות למכירה "יד שניה" וחברות המוכרות ציוד או סחורות.

מחקירה מקצועית ואינטנסיבית עלה כי החוליה הייתה מאתרת ספק ישראלי בין אם הוא בעל חברה המוכרת ציוד או אדם פרטי שמוכר ציוד יד שנייה, יוצרת איתו קשר, מתמקחת איתו על המחיר ולבסוף סוגרת איתו עסקה, ברוב המקרים העסקאות נסגרו בזמנים בהן הבנקים לא היו פעילים.

בהמשך היו שולחים חברי החוליה נהג מונית או משאית ,המוביל היה נותן לספק המחאה בנקאית או אישור העברה מזויפים ובתמורה היה מקבל את כל הסחורה או חלק מהסחורה. עד אשר היה מגלה הקורבן כי ההמחאות או אישור העברה מזויפים, הסחורה הייתה כבר מועברת לחברי החוליה ואלו היו מוכרים אותה לסוחרים ברשות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המחאות מזויפות, צילום: דוברות המשטרה
המחאות מזויפות, צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עלה כי שווי הסחורות שהגיעו לידי החוליה היו בשווי של מעל 7 מיליון ש"ח. הסחורות היו שונות ומגוונות: ציוד רפואי, ציוד חקלאי, ציוד מחשוב, ציוד למסעדות, ציוד הגברה, כלי רכב, צעצועים, יינות, ציוד בניה, מכשירי חשמל, תכשיטים, כלי עבודה ואפילו בעלי חיים כגון גורי כלבים וכבשים.

במהלך פעילות החקירה תוך שחוקרי המשטרה עוקבים אחר פעילות החשודים תוך שהם נעזרים באמצעים טכנולגיים מתקדמים הם נחשפו לניסיונות הונאה נוספים, חוקרי המשטרה פנו לקורבנות והזהירו אותם שלא ליפול בפח, וכך סיכלו קרוב ל-100 ניסיונות ההונאה של אנשים פרטיים וחברות בהיקף כספי מצטבר נוסף של מיליוני שקלים.

החוליה מנתה מספר אנשים שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר, אחד מאתר את הקורבנות, אחר מנהל את ההתקשרות עימם בשפה עברית ואחד היה אחראי על זיוף האישורים המחאות ות"ז. החוליה הפעילה מספר מובילים חלקם לא ידעו על פעילות החוליה וחלקם ידעו על פעילות החוליה ואף זכו לבונוסים בניהם 3 חשודים ישראלים: 2 נהגי מוניות ונהג משאית אשר אספו את הסחורות והעבירו אותם לתחומי הרשות. כמו כן הפעילו נהגים פלסטינים שלקחו את הסחורות והובילו אתם מהמעברים ובתוך הרשות.

במסגרת המעצרים ברמאללה נעצרו 2 חשודים תושבי רמאללה, עבד אלכרים אלדיק בן 45 וחמזה עבו עבסה בן 37,חשוד שלישי אשר זהותו ידועה, גם הוא תושב רמאללה, טרם נעצר.

בנוסף, נעצרו ונחקרו שלושת המובילים הישראלים, בן 36 תושב רמלה, בן 38 מראשון לציון וגבר בן 60 תושב ראש העין. השלושה שוחררו והחקירה בעיינם נמשכת.

Back to top button