חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מי מנסה לגרור את ישראל ורצועת עזה לסבב לחימה נוסף?

מאז סיום מבצע "צוק איתן" ב-26 באוגוסט 2014 לאחר 50 ימי לחימה במהלכם נורו מעל 4,500 רקטות ופצצות מרגמה לעבר לישראל, נשמר יחסית השקט, והדגש על יחסית כי אף פעם לא היה שקט לחלוטין, מדלגים מאירוע לאירוע. אלא שהפעם ההסלמה האחרונה הייתה עליית מדרגה שהוכרז על ידי גורמי הביטחון כאירוע הגדול מיותר מאז סיום מבצע צוק איתן.

לוחמים של הנדסה וגולני נקראו ביום שבת האחרונה להוריד דגל פלסטיני שנתלה על גדר הגבול באזור כיסופים, שלאחר מכן התברר כי נתלה ומולכד יום קודם לכן במהלך הפרות סדר במקום. וברגע שהכוח מגיע למקום מופעל מטען הנפץ עליהם ו-4 לוחמים נפצעים בהם, 2 באורח קשה ו-2 בינוני. למקום מוקפצים כוחות גדולים של צה"ל ומסוק צבאי מוזנק בכדי לסייע בפינוי הפצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
דגל פלסטיני ממולכד שהונח על הגדר


צה"ל מיד מגיב בירי ארטילריה לעבר עמדת תצפית של חמאס ומכאן הדרך להסלמה נראית קרובה מאוד. צה"ל תקף באותו הערב 6 יעדי טרור ברצועה ובהם גם מנהרת טרור באזור שכונת זייתון השייכת לחמאס והשמיד אותה כליל. בין היתר הותקפו גם מתחמים צבאיים של חמאס ובהם אתרים לייצור אמצעי לחימה. בתקשורת לא ממש התעכבו על הנקודה הזאת אך מדובר בהישג גדול מאוד של ישראל מול ארגון הטרור חמאס. מנהרת הטרור שהושמדה נבנתה במשך שלוש וחצי שנים, למעשה עוד מימי צוק איתן ועלותה מוערכת במיליוני שקלים.

צילום: דובר צה"ל

באותו הלילה בין מוצ"ש לראשון, המשיך צה"ל בסדרת תקיפות, 18 במספר ובהם מתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של ארגון הטרור חמאס וביניהם גם תשתיות לייצור אמצעי לחימה ואימונים. כמו כן בוצעה תקיפה ע"י טנק של שתי עצמדות תצפית.

אמש בשעות הערב המאוחרות נורתה רקטה לכיוון המועצה האזורית שער הנגב ושדרות. צה"ל בתגובה השמיד הלילה עוד מנהרת טרור באזור כרם שלום.

מדובר צה"ל נמסר לאחר התקיפה כי "חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה"ל נחוש לאפשר בטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו."

 

כעת נשאלת השאלה, מי גורר את ישראל ורצועת עזה למלחמה?

על התשובה הזאת כבר נתנו תשובה ביום הפיגוע על גדר המערכת. ועדות ההתנגדות העממית, היא שהניחה את מטען הנפץ על הגדר והפעילה אותו נגד חיילי צה"ל וכעת נודע שגם היא ככל הנראה עומדת מאחורי השיגור אמש לעבר המועצה האזורית שער הנגב ושדרות.

חקירת גורמי הביטחון מצביעה באופן כמעט ודאי כי זה הארגון שעומד מאחורי ההסלמה הנוכחית וגורר את ישראל וחמאס לעימות נוסף, שכבר נאמר לא פעם ששני הצדדים אינם רוצים. גם הג'יהאד האסלאמי נמצא בשלב זה מחוץ לתמונה.

פיצוץ המטען על גדר המערכת

 

אז מי אלה ועדות ההתנגדות העממית?

ועדות ההתנגדות העממית, הוא ארגון טרור הפועל בהשראת חיזבאללה וממומן על ידי איראן. הארגון עצמו הוקם על ידי ג'מאל אבו סמהדאנה, שהיה נחשב ליעד מספר אחד ברצועה עד לחיסולו ב-8 ביוני בשנת 2006. יש לציין כי ארגון זה פועל תחת חסותו של ארגון הטרור חמאס ואף מקבל מחמאס כסף לפעילותו.

ועדות ההתנגדות העממית

Back to top button