חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ חנין: תיקי נתניהו הבאים – 5000, 6000, 7000, 8000…

ח"כ דב חנין פרסם היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו כתב "מדריך למשטרה – תיקי נתניהו הבאים, בכל המקרים האלה התקבלו החלטות תמוהות ובעיתיות לטובת נתניהו או חבריו, על חשבון האינטרסים של כולנו. כל המקרים האלה צריכים להיחקר". אומר ח"כ חנין.

ח"כ חנין פירט על "תיקי נתניהו הבאים" כלשונו:

תיק 5000: המשך תכנית ההשתלטות של נתניהו על התקשורת בישראל. חוק שנותן לערוץ 20 – הערוץ של נתניהו – הטבות עצומות, משחרר אותו מההגבלות והדרישות שמוטלות על ערוצים אחרים ומאפשר לו להפוך להיות ערוץ רגיל, ימני קיצוני, ולהשתחרר מהמסגרת של "ערוץ מורשת" שבתוכה הוקם. כדי להחליק את המהלך חילקו הטבות גם לערוצים מסחריים אחרים: צמצום רגולציה, הפחתת השקעות ביצירת מקור איכותית, הגדלת אחוזי הבעלות הזרה בשוק התקשורת, פירוק של ההגנות מפני ריכוזיות. והכל נגד עמדת גורמי המקצוע כולל אלה שנמצאים במשרדי הממשלה. את הניסיון להעביר גם את ערוץ הכנסת (99) לשליטת ערוץ 20 בית המשפט בלם בשלב זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תיק 6000: מכרה הפוספטים שדה בריר. משרד ראש הממשלה מפעיל לחצים כבדים כדי לקדם מכרה פוספטים בבעלות עידן עופר, תוך דריסת עמדת משרד הבריאות על פיה הדבר יפגע בבריאותם של תושבי ערד והנגב המזרחי ותוך גירוש של אלפי אזרחים בדואים מבתיהם באזור.

תיק 7000: המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. עקב התנגדותה של עיריית חיפה למפעלים המזהמים, הממשלה מקדמת חוק עוקף עיריות שיאפשר לכפות הפעלה של מפעלים מסוכנים למרות התנגדותן.

תיק 8000: מינוי היועץ המשפטי לממשלה. התיק הזה נפתח עם הניסיון להציע עסקה של "זיכוי תמורת מינוי" לשופטת הילה גרסטל. אבל סימן שאלה גדול ניצב גם סביב מינויו לתפקיד של אביחי מנדלבליט, מזכיר הממשלה ויד ימינו של ראש הממשלה, ללא כל תקופת צינון, ולמרות התנגדותו של נשיא ביהמ"ש העליון, השופט גרוניס.

תיק 9000: דרום ת"א, התחנה המרכזית וקובי מימון. הממשלה מקדמת את גירוש מבקשי המקלט, כביכול למען דרום ת"א, ובמקביל פועלת להאריך את פעולת התחנה המרכזית לעוד 24 שנים, בהסכם עם קובי מימון, (אבא של חבר של יאיר נתניהו). והכל, למרות העובדה שהתחנה היא מקור לזיהום אוויר קשה, מוקד של הזנחה ופשיעה, למרות תלונות רבות של נוסעים וסוחרים על המצב הקשה השורר בתחנה, ולמרות קביעת ביהמ"ש כי הזכיין מזניח בכוונה את התחנה משיקולים עסקיים.

תיק 10,000: שוד הגז הגדול. עוד לא שכחנו איך העבירו את המשאב הציבורי הזה לטייקונים, איך איפשרו מונופול בתחום, איך איפשרו למונופול למכור לנו את הגז הזה במחיר מופקע, איך נתנו היתר לייצוא נרחב מבלי להבטיח קודם את מה שחיוני לנו בעתיד, איך סולקו כל שומרי הסף שהביעו ביקורת על המהלכים בתחום ואיך היו מוכנים אפילו לוותר על סמכותה של הכנסת לקבל החלטות בנושא בעשרות השנים הבאות.

Back to top button