חדשות הארץמבזקים

מנהיג הפלג הירושלמי, הרב שמואל אוירבך נפטר בגיל 86

מנהיג הפלג הירושלמי ‏הגר״ש שמואל אוירבאך זצ״ל הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 86, לאחר שלקה בליבו בביתו בישיבה בשכונת שערי חסד בירושלים. המשטרה נערכת בכוחות גדולים לסידורי ההלוויה.

לביתו של הרב שמואל אוירבך הוזעקו כוחות "איחוד הצלה" לאחר שנקראו למקום על ידי תלמידי הישיבה. המתנדבים ביצעו ברב פעולות החייאה במשך דקות ארוכות והובילו את הרב לבית החולים שערי צדק בעיר שם נקבע מותו בסביבות השעה 2 – 3 לפנות בוקר. הידיעה על מותו התפשטה ברחובות "שערי חסד" בשעות הבוקר והמונים התאספו בתדהמה סביב ביתו.

הלווית של הרב שמואל אוירבך זצ"ל תצא היום בשעה 22.00 מהיכל ישיבת 'שערי תורה' בשכונת שערי חסד להר המנוחות בירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב אוירבך ז"ל היה ראש ישיבת מעלות התורה בירושלים וחבר נשיאות ועד הישיבות. בעבר היה הרב אוירבך חבר במועצת גדולי התורה של דגל התורה, אך מאז פטירתו של הרב אלישיב והפיצול בציבור הליטאי, הפך כמנהיגה הרוחני של הציבור החרדי ליטאי המיוצג על ידי מפלגת בני התורה.

הרב אוירבך התנגד להקמת הנח"ל החרדי וגיוס בני ישיבות לצה"ל. הרב קרא לבני הישיבות שלא להתגייס ולערוק מהצבא ואף להפגין ולחסום כבישים בעת הגעת המשטרה הצבאית לעצור עריקים שלא התייצבו כפי שהורה להם.

הרב שמואל אוירבך (צילום מסך – חדשות 2)

בעקבות גל של מהומות, הפגנות וחסימות כבישים בחודש אוטובר האחרון, שקלה המשטרה לחקור את הרב ואף להעמידו לדין בגין הסתה. במשטרה הבהירו כי אם יימצאו כנגדו ראיות הקושרות אותו להפגנות הוא יזומן לחקירה ויטופל כמו כל אזרח אחר. במשטרה ציינו כי לא נמצאו ראיות מוצקות ולכן החליטה המשטרה לפעול במישורים אחרים על מנת להפסיק את המהומות.

בחודש נובמבר האחרון פרסם ערוץ 2 תיעוד של מנהיג הפלג הירושלמי הרב שמואל אוירבך כשהוא מעודד את תלמידיו למחות על "גזרת הגיוס", "אסור לעבור בשקט לסדר היום. עברנו ניסיונות קשים ואת השואה, מוכרחים לעמוד על המשמר"


צילום: חדשות 2

Back to top button