חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

"הותקנו צ'יפים על שקי מלט וצינורות בעזה כדי להבין לאן מגיע הציוד"

"עתידו של המשטר הירדני ויציבות השלטון הנוכחי תלויה במשק המים ובמים שמדינת ישראל מעבירה לירדן. אם לא המים שלנו המשטר הירדני שאיתו יש לנו הסכם שלום יקרוס ודאע"ש ייכנסו ואת זה מדינת ישראל לא רוצה ולא תאפשר" את הדברים האלה אמר יו"ר רשות המים גיורא שחם במסגרת שבתרבות בסימן עתיד הכנרת ומשק המים בישראל, אירוע שהתקיים היום (שבת) במלון נוף גנוסר בקיבוץ גנוסר על שפת הכנרת.

באירוע השתתפו גם ראש אגף סביבה ברט״ג ניסים קשת, ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום ומנכ"ל תיירות נוף גנוסר רוני מנור.

צילום: יח"צ

שחם, התייחס בדבריו גם למצב המים הקשה בעזה ואמר "אף אחד לא יודע מה יקרה בעזה בקרוב בנושא המים יש שם 2 מיליון אזרחים שצריכים מים ואין מים. הגרמנים בנו שם במאות מיליוני יורו מתקן התפלה אבל התברר שהחומרים והציוד הולך לשימוש אחר שאינו להתפלה וישראל עצרה את זה. כרגע התקינו צ'יפים על החומרים והציוד כדי להבין לאן הוא מגיע. גם בסוריה ולבנון מצב המים קשה ובירדן אל תשכחו שהגיעו 1.5 מיליון פליטים, האנשים האלה צריכים מים ולטובת בטחון המדינה שלנו עדיף לנו שלהם יהיה מים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישראל מסכמים שנה חמישית של בצורת אקלימית ובמקביל בצורת הידרולוגית, מדובר על מחסור חמור ביותר במאה השנים האחרונות ושפל שלא נמדד בשבעים השנים האחרונות במקורות המים הטבעיים בצפון. על משק המים חלה חובה ליצור פעולות חירום לשימור המערכת האקולוגית לצד שמירה על מקורות הפרנסה באזור שמתמקדים בחקלאות ותיירות בסובב כנרת. רשות המים רואה במצב הנוכחי תרחיש שקורה אחת לחמישים שנה. "במדינת ישראל לא יחסרו מים לשתיה ורשות המים פועלת למציאת פתרונות לכל הצרכים תוך שמירה על איזונים".

חברי הפאנל שבתרבות בנוף גנוסר – אלי לוי, ניסים קשת, עידן גריבאום, גיורא שחם ורוני מנור.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

Back to top button