חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

תיקון חוק: החמרה בענישה בגין ירי באזור מגורים או ירי המסכן חיי אדם

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד יפיצו מחר (ראשון) תזכיר לתיקון חוק העונשין ובו החמרה דרמטית של הענישה על עבירה של ירי באזור מגורים או ירי המסכן חיי אדם.

תופעת הירי באזורי מגורים היא תופעה נפוצה הפוגעת מאוד בביטחון האישי ובתחושת הביטחון, במיוחד בחברה הערבית. השימוש בנשק חם בחתונות ובשמחות, בסכסוכים בין עבריינים ועוד, מביא לעלייה במספר הנפגעים כגון עוברי אורח תמימים, ומגדילה את חומרת הנזק הנגרם לנפש ולרכוש.

כיום, קובע חוק העונשין כי אדם המבצע ירי באזור מגורים שלא כדין, דינו שנת מאסר. באופן אבסורדי, העבירה שקבועה כיום בחוק, שדורשת כי הירי יתבצע דווקא באזור מגורים, אינה מתייחסת כלל לירי המסכן חיי אדם, גם אם התרחש שלא באזור מגורים. למשל, ירי באולם חתונות באזור תעשייה, בגני אירועים בשטחים פתוחים וכדומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת סיורים שערך השר ארדן בתחנות המשטרה ברחבי הארץ, עלה מהשטח הצורך בתיקון החוק. בעקבות כך, קיים השר מספר דיונים במסגרתם הועברו לידיעתו גם נתוני הענישה הנמוכים בגין עבירת הירי באזור מגורים. ובעקבות כך, הורה השר לקדם תיקון חקיקה שיביא להחמרת הענישה בפועל:

א. בעבירה של ירי (בכל אזור שהוא) מנשק חם שלא כדין, העונש לו יהיה צפוי העבריין הוא מאסר של שנתיים.

ב. בעבירה של ירי באזור מגורים או באופן המסכן חיי אדם, העונש יוחמר לחמש שנות מאסר (במקום עד שנה כיום).

השר ארדן אמר כי "התופעה החמורה של ירי באזורים הומי אדם פוגעת פגיעה אנושה בביטחון האישי. בתי המשפט פוסקים עונשים מגוחכים, שגרמו לפגיעה בהרתעה. נדהמתי לראות את נתוני הענישה, ולכן הוריתי על החמרה משמעותית בענישה שתשיב את ההרתעה אל מול פורעי החוק. מי שעושה שימוש בנשק חם באזור מיושב, מקומו מאחורי סורג ובריח ולהרבה שנים".

Back to top button